CORETAN TERBARU NADH

Sebak

Hati kita ni macam roda. Kejap hati gembira sekejap sedih. Dah lumrahkan? Bila cuci luka tadi hati aku sebak tetiba. Tak tahu mana punca. Kakak aku tanya nak menangis sebab apa? Sebab pedih ke sedih?

Aku tak boleh jawab. Macam-macam di fikiran aku tadi. Nak menangis je rasa. Tu je yang mampu aku luahkan. Kenapa? Pelik kan hati kita? Padahal tak ada siapa yang marah aku pun tadi.

Sedih dan pedih bercampur baur. Teringat kisah dulu. Kekhilafan, kelekaan, keasyikan menjalani dunia remaja. Jauh dah cerita lama tu aku tutup kemas. Yang dah berlalu biarlah berlalu kan?

Teruskan hidup. Kuatkan hati. Normalkan hati kita sentiasa berbolak-balik. Janji kita kuat. Insyaallah takkan menggugat ketenangan hati sendiri. Hati sedih jadi rawatlah ia. Iffah kuat. Korang pun kuat kan? Wahai hati jangan sesekali berpaling lagi :-)

Ps: Dia berahsia lagi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

10 comments:

shaFazie said...

tk mooo sedih2..smile :)

zahidah seran said...

nama pun manusia,
hati memang bolak-balik..hehe.
kemarin sedih.
harini akak dah tak sedih dah....=D
kamu kuat!!

dayah aziz said...

same here... hati kita payah nak duga... bila sdey mcm mnusuk2.

aimie amalina said...

sedih ingat opah ye
emh sini opah nak peluk

mmmmmmmmmm
cyg die!
kuat2!

fRaMe+LenSeS said...

Iffah kuat.. Nadh tau. Yakin psti. :D

Cik Gadis ^^, said...

kuatlah wahai sang hati . aminn ~

Nong Andy said...

sebagai perempuan kadang-kadang perubahan hormon boleh mempengaruhi emosi kita. Sy biasanya lebih pemarah ketika haid. Lebih penyedih ketika Pra-haid. ada ketikanya hati terasa sayu dan sebak tak tentu pasal.. tetiba sentimental atau sensetif.

Sunah Sakura said...

err...i buat u sebak ke?

saya cello191 said...

tu la..
k'kadang2..ttiba ja rasa nk nangis.
tak taw knape...

Naniey TJ said...

bisikn syaitn la tu...... b'+ plk ngn emosi...... xpelah.... sile b'sdh jika kte xprnh ingt ksilapan lalu.....

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers