CORETAN TERBARU NADH

Renungan buat sahabat

Untuk pengetahuan entry ni aku retype. Sebab tak saved. Grr jadi olahan mungkin tak sama. Aku stress. Geram betul.

Sahabat pada korang apa? Kalau benar dia bernama sahabat pasti kan ada susah senang bersama. Tapi tak bermakna sahabat tu milik kita sepenuhnya. Kadang dia perlu ruang untuk diri.

Kadang dia jarakkan diri kerna sesuatu mengganggu jiwa. Tapi kalau kita anggap sahabat milik kita. Macam mana? Dia terpaksa ada di sisi kita. Sebab dia takut kita terasa kehilangan.

Dia cuba setia bersama kita tapi kita tak sedar itu hanya hipokrit semata. Kita kena sedar bukan semua boleh terima kita seadanya. Kita pun manusia. Dia juga. Kalau asyik ikut kehendak kita. Sampai bila dia akan bahagia?

Aku takkan buat macam tu. Macam sekarang, aku biarkan si dia bebas memilih sahabat untuk berada di sisinya. Untuk apa paksa jika orang tak suka. Kalau kawan biar beribu. Jadi sedikitpun aku tak rasa aku kehilangan sebab aku tahu dia berhak memilih jalan hidupnya. Bersahabat bukan untuk memiliki.

Ps: Dia bukan milik aku.
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

rozeeta rashid said...

perlu ada ruang masing2 dalam bersahabat. kalau nak berkepit je tak best jugak. =)

Sunah Sakura said...

sama macam cinta tidak semestinya memiliki..erk

JIJI YU said...

kenapa mata aku kabur ek..

Diana @ bilakukatacinta said...

sahabat senang susah sukar dicarik....

sergeant keroro said...

cikgu saya punya, haha

cik pulau said...

sape nak jadi sahabat saya??
cepat2.
errkk.. tetibe.

AIEN NOT ALIEN said...

jangan mengharapkan yang lebih dari yang mampu sahabat kita beri.. :)

Niena Pengembara Ilahi said...

erm...ada org yg xdpt terima kta,dan ada juga kta xdpt menerima insan lain..dan ada juga yg xmampu nk dpt terima diri sndiri...kn?


hmmm..yg pstinya sy pnah mengecewakan seorg sahabat yg paling setia

aimie amalina said...

kakngaaaaahhh
selalu jadi kawan opah yg comel=]

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers