CORETAN TERBARU NADH

Ecah lagi

Sedang aku membaca entry Jiji. Aisyah si anak buah datang mengganggu.

Ecah: Cik De buat apa tu?
Cik De: Tengah membaca. Aisyah duduk diam okey.
Ecah: Siapa tu CikDe? (jari tunjuk ke header Jiji)
Cik De: Kawan Cik Delah. Kenapa cah?
Ecah: Comel kawan Cik De.
Cik De: Haha

Kanak-kanak memang. Sejak boleh cakap, selalu banyak mulut. Pandai pulak dia puji Jiji. Kembang Jiji kang. Tapi baguslah dia bercakap. Membantu perkembangan otak dia. Lepas tu makin banyak perbendaharaan kata kalau kita layan dia berborak.

Sebab tu jangan ajar dia cakap pelat. Nanti susah cikgu nak betulkan lidah dia. Ajar bahasa betul. Memang pelat tu comel. Tapi bila budak dah besar amatlah tak comel dan memalukan budak tu sendiri. Apapun Ecah sangat bising.

Ps: Dia senyap hari ni.
Published with Blogger-droid v1.7.4

10 comments:

aimie amalina said...

kikiki
kombg koncup la jiji
kiki
ecah...jgn wat cikde mrh taw
hehehe

YNA said...

masa kecik2 budak2 amat comel :)

tp bila dah besar cket, pandai melawan dah :(

Kak Yatie said...

kalau jiji baca ni memang kemang hidung hahahaha....budak2 sekarang memang pandai menilai kan kan kan heheh

sergeant keroro said...

Kombang lobang idong jiji

JIJI YU said...

budak budak mane reti menipu...heehe..

Naniey TJ said...

ad ke gmbr en. jiji kt ctu??? ke gmbr kartun je?? klu gmbr krtun xheran la dak tu ckp comel.... hahahahaha....

sle sokong aq ipah

maszull said...

assalamualaikum iffah...betul tu kena ajar berckp ngan bunyi yg betul kn kalau pelat tentu terikut2 gak...:)

budak penjara said...

adoii asal x tunjuk header aku kt ecah..haha

tamlegend said...

owh...baru la tau sape dia ecah..byk skip n tak tau sgt jalan cerita..hehehe

fRaMe+LenSeS said...

Jiji comei.. weee.. uncle jiji.... :P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers