CORETAN TERBARU NADH

Bersama-sama

Rasa macam banyak perkara melanda jiwa. Bertubi-tubi. Rasa nak terduduk pun ye. Semua rasa benda sama. Semua tertekan. Saat kesibukan melanda semua bersatu hati. Itulah kekuatan aku dan rakan sekelas.

Diorang sibuk berlatih koir dan aku tak boleh terlibat. Terkilan jugak. Sebab ada temujanji dengan doktor esok pagi. Persembahan koir pun esok pagi. Aku tukang dengar je.

Lagu Gemilang nyanyian Ella sangat mendalam maksudnya.

Bersama-sama
Tempuhi segala
Saat gemilang akan tiba
Kan kita kecapi bersama

Kita kalau ada masalah bila ada orang yang sama-sama dengan kita insyaallah hati kita makin kuat. Semangat kawan tu penting. Rasa lemah tanpa adanya persepaduan hati. Sama-sama berganding bahu.

Bukan pentingkan diri. Bukan selesaikan masalah seorang diri. Bukan lari dari masalah. Bukan jauhkan diri dengan orang lain. Kekuatan kita menghadapi bersama adalah terbaik. Jangan kamu fikir kamu kuat tanpa kami di sisi. Renungkan.

Ps: Dia jauh.
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 comments:

aimie amalina said...

=]
hiduplah dengan bermasyarakat!
kak ngahh..tgn okeh x?

OnE_NiEy ChAn said...

hidup dengan harmoni... :)

Niena Pengembara Ilahi said...

:)

Semangat kamu kuat.. :)

erm.. bla dgr lagu tu teringat zaman2 training dlu ...

Sunah Sakura said...

yup, that's truely true...

Fatin Farhana Binti Ramli said...

kawan tak semestinya sahabat tapi sahabat semestinya kawan ..

:: Mrs.Eady :: said...

bersabar lah :)

FaKArePa!n said...

apa yang penting... KERJASAMA !!!

cik pulau said...

suka lagu gemilang..errr.
tetiba..
lalala~

JIJI YU said...

berjemaah tu penting

maszull said...

salam iffah...sama3lah kita semua berkerjasama supaya dpt melakukn perkara2 yg elok..:)

tamlegend said...

cik pipah dah ok ke ni???

fRaMe+LenSeS said...

ramai aihh ada ng jiran/ ;D

sergeant keroro said...

together we sing, lalala~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers