CORETAN TERBARU NADH

Disebaliknya

Sering saja kita berubah emosi. Bukan sekali bukan dua kali, malah lebih. Tapi kenapa? Ya memang fitrah manusia macam tu. Kisah aku menangis tu baik korang lupakan. Aku malu haha.

Iffah yang kuat dah datang. Aku nak kata disebalik kekuatan yang terpamer tetap ada kelemahan. Manusia tak sempurna. Begitu juga aku. Jadi tak hairan kalau aku menangis. Bukan selalu nak jadi anak manja.

Kelemahan aku satu je. Bila ada masalah aku akan akan telefon puan pengetua. Dengar suara dia je buat aku nak nangis. Bukan sekali. Ada sekali masa aku demam aku telefon nak bagitau demam je. Tapi menangis macam mati laki.

Aura seorang ibu. Sebab tu aku jarang nak telefon kalau ada masalah. Sebab nanti cengeng. Lepas kejadian tu mula jadi bahan lawak. Malu. Haha tapikan, korang ada rasa macam tu tak? Walau anak lelaki sekalipun. Bila dengan ibu dia, dialah manusia lemah.

Jadi setiap sebalik perwatakan diri kita adalah fitrah. Jangan malu mengaku yang kita juga ada kelemahan. Aku kuat. Kuat ketawa. Kuat bercakap. Tapi tak kuat menangis. Untunglah ada yang nampak aku menangis tadi haha. :-P

Ps: Dia hampir buat aku menangis.
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 comments:

Fatin Farhana Binti Ramli said...

setiap makhluk ade kelemahan masing masing ..

wanzafirah said...

yaaa, kita kuat.. ira kuat makan..

aamalinaazman said...

ayooooooooo
kak ngohhhh
nangis gapooo

SN said...

smelah,tima sdh2 kalau tepon mak mau hujan ribut taufan...hehe

Luqeem™ said...

sy dgn mak n ayah sy mcm tu..huhu..nk nangis..tp tak kluarkan air mata..

msredcheesecake said...

Msred mmg cengeng, kuat nangis... Tu pasal msred tak suka terlalu memikirkan masalah... Cari je jalan selesaikan cepat... Belajar pujuk hati sendiri...

Unknown said...

aku nanges je ape nak malu

Cik Pulau said...

ai pun kuat bercakap kan.
bukan setakat banyak cakap..
suara pun kuat.
haihh..
kuat segala-galanya..hahaha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers