CORETAN TERBARU NADH

Dari mana datangnya kekuatan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Sumber: Google

Kadang bila duduk fikir tentang diri rasa lemah je. Bukan apa, cuma rasa ramai lagi yang kuat berbanding kita. Lagi ramai yang ditimpa musibah yang lebih dasyat dari kita. Sampaikan kita rasa kita lemah tapi ada orang lagi lemah dari kita.

Mana datangnya kekuatan tu? Kekuatan meneruskan kehidupan yang kita sendiri tak tahu apa yang akan jadi kelak. Kekuatan tu bukan dari sesiapa. Kekuatan tu adalah anugerah dari Allah S.W.T. Ya, kadang kita rasa kita lelah tapi bila kita sujud kepadaNya, kita terus rasa kuat.

Carilah kekuatan tu wahai sahabat. Sampai bila kita nak terus lemah menyelusuri arus kehidupan. Jangan membiarkan kita mengikut arus duniawi semata. Binalah tembok kekuatan agar kita sendiri agar kita takkan tersungkur saat ditimpa kesusahan. Ingat Allah ada bersama kita =)

Ps: Dia kuat!

18 comments:

reenapple said...

yaa.. aku pun sedang mencari kekuatan itu... =)

aimie amalina said...

^___________________^

nak senyum utk entri ni
betol
ni dh dpt 2 job jadi cikgu
wee
alhamdulillah :)
kene kuat
kuat dan kuat!

Nong Andy said...

Insyallah... Doa paling penting! Dia mendengar setiap doa hambaNya.

EL MARIACHI said...

carilah kekuatan tu di sepertiga malam..Insyallah...

mas saari said...

akak sentiasa nak kuat demi suami dan anak2... kalau akak lemah mereka pun lemah!

Rozuan Ismail said...

itu macam lambang cegah HIV dgn AIDS

Gua said...

ALLAH sentiasa bersama-sama orang yang tabah dan sabar. Insyallah. :)

Gen2Merah said...

yaa, selemah mana pun ujian yang menimpa diri ini, hadapi semuanya dengan semangat.. Tiada manusia yang terlepas dengan dugaan.. hanya cara kita mengendalikan masalah itu saja yang berbeda2...

all the best sahabatku Iffah (",)

Aida Azryn said...

hehe.. betol2, we must be strong! ;)

Juliet_iRa~" said...

iffah pon kuat!

Jerr said...

kekuatan datang dari hati yang tabah dan bersabar, sabar itu separuh dari iman, ecewah , jadi alim plak gua kat sini.

-cmmnt here :)

Teenager Housemaid said...

kdg2 kite selalu rase kite lemah utk menghadapi ujian,
tapi kita lupa, Allah telah pun anugerahkan kita kekuatan pada setiap dugaan yang diturunkannya...:)

Cik Pulau said...

ai ni kuat ke tak eh?? hurmm

ahsfantasy24 said...

Betul,
kekuatan perlu di cari,
memang sedia ada dalam diri,
kita je yang selalu melemahkan diri..

Latest post: sayang sambil lewa?

.........cP~ said...

Minum Milo anda jadi sihat dan kuat.

p/s: yang tak best pergi walimatul urus adalh soalan-soalan cepu cemas yang mungkin ditanya. :P

deno said...

kadang2 deno rasa tak kuat..

kiera'sakura said...

betul... xde sape blh bg kekuatan tue selain dari Yang Maha Kuasa...

shahani... said...

x mgkn org lain kuatkn diri kita melainkn diri kita sndri...
:)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers