CORETAN TERBARU NADH

Perjalanan yang panjang

Aku nak cerita pasal perjalanan yang panjang yang aku lalui seharian ni. Lama sungguh. Dari bilik gerak pukul 2. Selesaikan masalah apa yang patut jam 3 baru gerak dari Melaka. Lepas tu aku turun Seremban. Amat sesak. Padat. Ramai. Serabut.

Jawapan kepada beratur tadi ialah aku beratur beli tiket KTM. Panjang bukan? Dah masuk tu, kena tunggu 50 minit sebab tren tergendala. Masuk je coach wanita sempit. Padat. Melekat. Berpeluh. Segala bau. Kaki sakit.

Sampai Kajang aku lega sikit. Berjalan kaki ke Sekolah ibu hantar barang dan kembali ke KTM Kajang. Untuk ke Bandar Tasik Selatan. Sebenarnya aku dah janji dengan Blogger Sunah. Nak jumpa jugak. Walaupun tahu sesak. Teruja kot nak jumpa.

Terpaksa berkampung di Bts Tbs sementara tunggu Sunah. Segalanya dirancang dengan baik. Tapi ada juga halangan tadi. Ibu macam tak kasi pergi sebab sesak teruk. Anaknya dah berkeras jugak. Dia relakan. Hehe thanks bu. Nanti Ipah buat roti. Baru sampai tbs bts ni. Siapa nak teman? Sunah belum nampak bayang Haha :-P

Ps: Dia bukan teman istimewa pastinya.
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 comments:

.........cP~ said...

la..kat tbs bts ke?haha..

Rozuan Ismail said...

wah!! seronoknya.

ijA said...

bestnye bertemu blogger..

Nong Andy said...

akhirnya soalan bertemu jawapan
hanya senyuman aku berikan
kerna iffah bertemu rakan
nak jumpa kamu, aku kempunan :)

* lagi berpantun tungang langang hehe..

yad'z said...

best nye detimm ngan kak sunah.. hehe... =)

FasiHaH SupiaN said...

untunglaaa jumpe kak sunah........

maszull said...

assalamualaikum iffah...wah nak jumpa sunah yer bestnya kirim slm mama kat sunah ye...:)

Lea Isnawi said...

dh selamat sampai umah belum ni

cik Kartun said...

seremban kajang??? hihihi tringt zmn study kt srmbn :)

teha said...

oh , siapakah ?

Woofer Storm said...

baru tadi lepas bts ke taman connaught..tak ckp pun,nak jumpa juga blogger otai..heheee

#selamat malam..kim salam ngan sis sunah^^

Eza Boom Boom :) said...

tak pernah jumpa iffah lagi. hee. g sana pun belum pernah :P

Eera Shera said...

bestnye korang dpt jumpe..jeles sy tau..mencik2! kikiki..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers