CORETAN TERBARU NADH

Nikmat ditarik balik terasa cacat tanpanya

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Nikmat yang Allah beri selalu kita abaikan. Kita tak rasa nak bersuyukur pun kan? Kalau dah tak ada? Meraung mintak pulangkan balik. Ya, umpama pohon tak berbuah. Macam tulah hati kita. Yang ada hanya sekeping hati yang kosong tanpa iman.

Sebab? Kita akan belajar menghargai apabila benar-benar kehilangan. Nikmat yang Allah beri sekelip mata je boleh hilang. Nikmat apa? Macam-macam nikmat. Aku dah terasa makin lemah. Sedikit sebanyak nikmat kesihatan, kesempurnaan tubuh badan dan kemudahan ditarik balik.

Menyesal pun tak guna. Rasa nak patah balik ke masa itu. Tapi mana boleh! Aku cacat tanpa dia. Aku lemah tanpa dia. Kini aku umpama sang penumpang yang bila-bila akan diusir keluar. Aku umpama melukut di tepi gantang. Namun, walau satu persatu nikmat ditarik aku masih bersyukur. Kerna Allah beri aku menyedut oksigen di bumiNya.

#RINDU MARIA T_T

Ps: Dia faham sangat pasal ni.

14 comments:

Gen2Merah said...

ya, perlunya kita menghargai apa saja peluang yang kita dapat.. selamat pagi Iffah

FasiHaH SupiaN said...

setuju saaangattt, dulu pernah ditarik nikmat berjalan, bila diberi semula xkan sama dgn nikmat yg asal....itulah..dulu selalu sgt tak bersyukur

Lelaki Ini said...

yup!hargailah apa yg kita ada sementara dia masih ada

Rozuan Ismail said...

kadang2 susah nak hargai semua yg ada dgn kita.mesti ada yg terlepas pandang

kiera'sakura said...

aloooo shian die... akak pown rase serba x kena klu xde Elite tue... T_T

yana-feehily said...

Moga kita jadi hamba yg bersyukur..

Eza Boom Boom :) said...

nikmat kesihatan adalah nikmat yang paling disyukuri. Beruntunglah kita masih diberi kesempatan untuk merasai kehidupan.

Maria, oh nama keta yang terkorban tu. T_T

Muhammad hazwan said...

segala nikmat yg dianugerahkan kepada kita mstilahebaik digunakan dgn sbaiknya...memang susah utk mnjaganya tp senang shaja kita mengabaikanya...setiap nikmat yug dikurniakan adakelibihanyajd gunalah nikmat dgn baiknya

aimie amalina said...

hayoooooo
cian dieee..
x mo sedih2
disebalik DIa tarik nikmat tu,
tapi mesti ada mende lbh pntg kak ngah dapat kan? :)

tamo sedih2 taw

.........cP~ said...

Yang hilang jangan ditangisi, yang ada kita hargai..

KaK LimAh Si SupiR said...

ya..Dia dh tarik balik sesuatu yg kaklimah plg sayang :(

Cik Pulau said...

betul.
bila2 masa je nikmat tu Allah boleh tarik..

deno said...

ya... seharusnya menghargai dan mensyukuri nikmat yang diberi... gunakanlah nikmat yang ada dengan sebaik-baiknya

Nong Andy said...

Nikmat di tarik balik supaya kau mendekat padaNya. sebab Dia sayangkan kau.

* Takpe.. patah tumbuh hilang berganti :) MARIA tentu x suka kau bersedih hehehe..(mcm la maria tu org kan)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers