CORETAN TERBARU NADH

Sembang pasal tunang dan kahwin

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Amboi mentang dah final year. Semua pakat sembang pasal ni. Normal la tu. Ada yang dah berumur 25, 24, 23 #terasa. Semua dah rasa layak untuk kahwin. Ramai dah dengar cerita nak kahwin pada tarikh 12.12.2012 tu. Tahniah aku ucapkan. Maklumlah semua dah nak jadi bini orang.

Kawan sekelas aku pun ada yang dah tunang. Nak kahwin hujung tahun ni. Ada jugak yang dah bercinta lama nak tunang tahun ni. Elok sangatlah. Umur masing-masing pun dah sesuai untuk kahwin. Benda baik buat apa nak tangguh kan? Aku tumpang seronok bagi pihak diorang.

Tapi seronok-seronok jugak. Nikah kahwin bukan perkara remeh. Jangan jadikan ia tiket keseronokan. Kita kahwin bukan dengan lelaki tu je. Bahkan dengan seluruh keluarganya. Kaum kerabat yang besar tu. Jadi jangan disebabkan sikap tak disukai oleh mereka. Rumahtangga jadi goyah. Sekian.

Nota Iffah: Jangan tanya bila aku nak kahwin sebab jawapan aku tetap sama. "Tunggu sembuh sepenuhnya dulu," T_T

Ps: Dia lama lagi tu.

16 comments:

Farhan Hanif said...

bila la nak final year...bole bincang macam ni jugak...hahaha

JIJI YU said...

mmg kawen dgn seluruh keluarga..tapi keajaiban tuhan..kalo dah jodoh terasa ringan je kita terima kuarganya

KaK LimAh Si SupiR said...

kwn2 kaklimah p0n dg rmai yg hntr kad kawen :P
kaklimah j belom..calon p0n xd T_T

mas saari said...

takpe iffah, kalau dah sampai jodoh nanti iffah akan kawin jugak..

Mishter Izwän said...

tungguh sembuh? siapa yg sakit? huhuhu


feel free to visit me at speechless009.blogspot.com

Anith Hanisah said...

mcm mslh je bila dgr kawin dgn 1 keluarga..

Cik Pulau said...

kalau orang tanya ai nak kawen bila.. ai cakap masa cuti sekolah..
tahun bila taktau.. hahahaha

Eza Boom Boom :) said...

dah iffah sembuh sepenuhnya, cepat-cepat la fikir hal nikah yee.. :)

mysara said...

kwin ni bkn bnda kecik
ia akn mngubah hdup kte total

cik Kartun said...

betul2.. Sejak umur makin mningkat ke alam 22 niehh.. da dgr ramai kwn2 nk tunang laa.. kawen laa.. CK?? BF p0n tarak huhuhu sadis =.='

Nurul Aisyah said...

singgah sini tp x jumpa shoutbox so komen jelah...visit me back..n please kalau sudi follow la sy

aimie amalina said...

bile opah nak kawen ha..heee

tap nak tye gak
kekeke

bile kak ngah nak kawen?

Nong Andy said...

Aku dah kawin.. jadi takde byk komen pasal cerita ni..

cuma, masing-masing ada target bila nak kawin..
tapi target tak semestinya dapat di capai selagi jodoh belum datang.

*iffah, Aku target kawin umur 25 tapi umur 28 baru kawin ahahaha....

deno said...

kawen? tak pikir nak kawen selagi blom habis blaja.. ifah............... kenapa kan kekadang deno rasa deno tak sempat kawen.. fhm tak maksud deno?

Eera Shera said...

kwn rapat dah tunang..clasmate ade yg nk kawin ujung bln ni..emm syoknye haha :D

kiera'sakura said...

dan kalau xde restu dari mana2 keluarga seeloknya elakkan lah dari berharap pada si dia.. andai dah jodoh pasti ade hikmah dariNya yg tersembunyi... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers