CORETAN TERBARU NADH

Perempuan si pendesak

Bukan semua tapi kebanyakan. Kadang perempuan memang suka mendesak dan lelaki tak suka didesak. Ya aku tahu tu. Semalam pun ada kes macam ni. Aku yang naik pening. Sebab aku yang mangsa aku yang tak kecoh.

Kisahnya begini;
Plak rosak. Dari pagi lagi. Selamat aku dah siapkan semua. Cuma nak masak air tak boleh. Kes ni berlarutan sampai ke petang. Aku dah mula bengang. Tanya jiran sebelah menyebelah semua dah dapat guna. Lagi stress.

Tabby tak ada bateri. Laptop memang sepenuhnya guna elektrik. Malam tu plak diorang bermasalah jugak. Encik teknikal tu kerja sampai pukul 5. Tapi diorang yang baru setengah jam tak dapat guna plak dah sibuk mesej paksa Encik tu datang.

Dia datang dan buat pengumuman suruh pakai pakaian menutup aurat. Kitorang apa lagi. Selamatkan bilik kami Encik. Dari pagi tak ada. Rupanya dia sengaja tutup sebab ingat kitorang punca plak tak boleh guna. Mangsa selamat akhirnya.

Aku memang tahu perempuan suka mendesak. Kesian lelaki tu kena turut perintah. Kalau aku memang malas nak layan karenah orang tak sabar ni. Yelah orang lain lagi teruk. Tak kecoh pun. Yang perempuan ingat lelaki tak suka didesak!

Ps: Dia pun.
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 comments:

reenapple said...

yeah.. perempuan memang suka mendesak. tapi aku rasa perem[puan pun tak suka didesak jugak.. macam aku.. heheh..

so lelaki dan prempuan sama je..=)

mas saari said...

memang perempuan camtu! akak pun kadang-kadang suka gak mendesak ni.. heheheeee

Farhan Hanif said...

ada sorg kawan yg kadang2 kena control dgn gf dia...kesian plk kadang2...hehehe =)

maszull said...

assalamualaikum iffah...desak utk kebaikkan x pe rasanya kan...:)

Cikpuan rara said...

perempuan mmg cm tu.kalo nk,dan dan tu jugak.

Cik Pulau said...

klo duk ostel memang selalu je blackout ke hape...huhuhu..

tp klo blackout ai buat sendiri je.
tp klau plug rosak, memang kena susahkan technician la... hahaha

Sunah Sakura said...

kelakar lak baca..."selamatkan bilik kami encik..." hahaha~

aimie amalina said...

huuuuu
teringat kat utm yg seharian man g x de letrik
huuuu
nama teknologi.supa tu gak..kiki
baik2, opah ingat :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kalau kes ni ok lagi..kalau kes dgn suami?mmg kesian tgk suami mcm llembu cucuk hidung.eh..lembu ke kerbau ek?akak lupa..haha.sori2, lama tak guna bidalan tu

Eera Shera said...

sy la org yg x boleh didesak..mmg takkn ikotnye

Nong Andy said...

best tajuk ni! rasanya aku adalah jenis yg suka mendesak ahahaha... dah 3 hari hon kereta rosak dan hubby buat bodoh! aku dah desak dia buat sesuatu... tapi dia dah korek2 'benda' tu tapi stil tak bunyi pun hon tu! aku mula naik kepala angin bila tadi pagi hon keta masih tak bunyi..!! sms hubby marah-marah! Desak lagi.. dan lagi.. dan lagi..

*Salahkah aku mendesak? hon kereta utk keselamatan tau!(Mcm lepas geram jer hehe!) ko setuju je lah dgn aku iffah :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers