CORETAN TERBARU NADH

Bukan kita tentukan

Kita kena sedar yang segalanya yang berlaku bukan kita tentukan. Kita merancang kemain hebat tapi kalau Allah tak izinkan ia takkan jadi. Tapi jangan nak mengamuk sakan. Anggaplah itu takdir dan ada hikmah tersembunyi.

Jarang orang mengakui kesilapan sendiri. Itu biasa. Tapi sebaik manapun kita merancang, tapi Allah tetap perancang terbaik. Jadi kita kena redha. Jangan tak dapat sesuatu yang dingini kita merajuk hentak-hentak kaki bagai. Belajar terima hakikat yang kita hanyalah hamba Allah. Tiada kuasa menentu segala. Sekian.

Nota Iffah: Makin sibuk. Belum mengajar tapi penat dah terasa. Internet pun macam merajuk je. Sorry korang.
Published with Blogger-droid v1.7.4

23 comments:

FasiHaH SupiaN said...

retiss ;)

Rozuan Ismail said...

berharap agar Allah permudahkan segala hajatku

fRaMe+LenSeS said...

alaaa.. mesti rdu kat jiran nt. :D

Nong Andy said...

Selalu lupa.. yang kegagalan atas rancangan kita itu sebenarnya dlm rancangan Dia. Dan selalu terlepas laku-bengang hingga bermasam muka dgn org yg tidak berdosa atas kegagalan itu.

kerdilnya diri bila teringat yg sebenarnya gagal itu adalah 'perancangan' dariNya.

*pernah hantar manuskrip 5-6 thn dulu. dan di pulangkan oleh editor-kena reject- akibatnya smpai skrg x yakin diri. Hikmah? mungkin aku kena asah skil lagi.. hehe!

maszull said...

assalamualaikum iffah...moga apa yg telah dirancangkan akan dipermudahkn oleh Allah..:)

Kalamhati said...

wallahu khairal maakirin..
huhu dah rasa penat ye iffah..caiyyokk!

هانيم إرشاد said...

semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita :)

reenapple said...

yaa... saya setuju.. sometimes kena redha.. =)

shera haifa said...

ya Allah SWT yang menentukan segala-galanya.. ikhlas dan redha menerimanya..

deno said...

kita hanya merancang, allah yang tentukan segalanya... semoga apa yg dirancang terlaksana dengan baik dengan izin dariNya.. insyaallah... amin :)

safwanmahzin said...

tarik nafas panjang2 lepas slow...pcya yang Allah .S.W.T masih sayang akan kita dengan apa yang dikenakan pada kita

cik Kartun said...

CK p0n penat.. sejak keje kelam kbut je.. @_@

akoo pae said...

kite hanye merancg Allah menentukan.sbb Dia lagi tau ape yang baik utk kite kan =)

Naniey TJ said...

kenapa sy pon xske awk??? ceh.... cg tu awl2 da bli ktorg...hampeh btl..pnt tau lyn bdk2 baru ni... aduhai

QasehSuci said...

setuju...

chaiyok iffah...demi anak bangsamu...hehehe

yana-feehily said...

setuju..

moga Allah tentukan yag terbaik utk kita :)

AbbotCottage said...

Itu pentingnya redha...

hanaahmad said...

Tuhan tahu apa yang terbaik buat kita, tapi jika diuji jangan disalahkan Tuhan cumanya bersyukurlah kerana kita beruntung dipilih untuk menjadi kuat. ;)

kiera'sakura said...

sbb tue kena selalu muhasabah diri kan.. :)

Lea Isnawi said...

setiap yang berlaku ada hikmah nya kan :)

mas saari said...

kena terima qada dan qadar!

ieyza afieyna said...

insyaALLAH.. harap2 macm tu la.. amin..

Eza Boom Boom said...

terima dugaan se-redha yang boleh, insyaAllah pelangi indah akan tiba jugak. :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers