CORETAN TERBARU NADH

Hari terakhir pemegang amanah

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Uih cerita macam nak mati pulak. Bukan apa. Aku rasa amanah yang aku tanggung selama ni makin kurang. Kenapa? Ibu ayah akan kembali ke Malaysia esok. Alhamdulillah. Doakan mereka selamat sampai. Aku dah rasa macam aku kakak sulung.

Tapi semua ni bab amanah. Siapa nak pikul kalau bukan aku. Kadang aku fikir kenapa orang nak anak ramai? Tak penat ke jaga? Berderet tu. Lagi-lagi macam aku. Selang setahun, selang dua tahun, selang 6 tahun. Susah besarkan anak weh. Amanah jugak tu.

Sekarang tiba masa anak pula jalankan amanah kan? Kita hidup ibarat roda. Sekejap kita kanak-kanak bermain pasir. Sekejap kita remaja yang suka memberontak. Sekejap kita jadi dewasa. Jaga adik-adik. Aku tak marah pun ibu ayah pergi bercuti. Biarkan mereka honeymoon semula.

Masa dulu kita banyak susahkan diorang. Sedar tak sedar kan? Selalu ibu nampak sepasang suami isteri bawak anak jalan-jalan. 6 kot anak dia. Muka tak beza. Paling besar pun 3 tahun kot. Pening mak ayah layan karenah diorang. 

"Macam tulah anak-anak ibu dulu. Sampai malu nak keluar makan. Sebab anak nakal sangat," Serius sedih ayat tu. Adakah kami senakal itu? Haha rindu pulak suara ibu. Berapa hari dah diorang pergi? Sejak aku cerita aku sesat kat Putrajaya.

Terima kasih bagi aku pikul amanah ni. Aku suka dapat berbakti. Banyak jasa yang kena balas balik kat ibu ayah kita kan? Korang cakap tak sayang diorang? Peluk cium tak salah. Ni peluk orang lain. Haram tau. Kalau suami dan isteri sendiri silalah peluk jangan lepas. Wakaka=P

6 comments:

fRaMe+LenSeS said...

tettttt~~~. ahahahahahah

kokser kokdam said...

da ade anak ke?

JIJI YU said...

mak ayah ko g umrah ke

kokser kokdam said...

eheee.. ingtkn sudah.. =D

suha said...

masak tak?or bedal mamak?hehe (^_^)

safwanmahzin said...

Ni peluk orang lain. Haram tau. Kalau suami dan isteri sendiri silalah peluk jangan lepas. Wakaka=P

( ayat best yang aku dapat cekup dr cikgu)

hehe...bagus2 berbaikti semula.jaga adik2 kew??nnati giliran ko lak cikgu...xlama dah kita ni..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers