CORETAN TERBARU NADH

Ada apa dengan Jodoh?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Cuti ni mesti ramai kahwin. Kenduri kendara melambak. Tapi aku masih di rumah. Penunggu setia. Rasa bersalah mencengkam jiwa. Tak boleh lari dari tanggungjawab. Jadi aku pegang tanggungjawab tu.

Aku membuka lama saifuislam tentang jodoh. Eh bukan aku nak kahwin. Cuma saja nak menambah ilmu tentang jodoh. Seperti yang korang nampak kat sidebar tu. Cerpen dan novel yang tersedia di situ adalah hasil karya aku. Bila nak berkata tentang jodoh. Kenalah tahu serba sedikit tentang jodoh kan?

Dia bercerita tentang jodoh. Dia kata jodoh tak datang bergolek. Jadi kita kena usaha dan tawakal. Seeloknya carilah orang tengah. Supaya tak timbul fitnah. Kalau bercinta secara Islam, berkahwin secara Islam, hidup berpegang agama Islam pasti tak timbul isu keruntuhan akhlak dan moral.

Jadi dalamilah agama kita. Setiap agama menyuruh kepada perbuatan baik. Cuma hukum dan syaratnya berbeza. Jadi hormat agama lain. Hormat agama sendiri. Jadikan diri anda muslim, muslimah sejati. Ikut rasa badan binasa kalau ikut hati kita mati. Jom cari jodoh kepada sesiapa yang masih menemui Mr or Mrs Right!

5 comments:

afiQah ismaiL said...

emm betol. kne byk brdoa agar dpt jodoh yg beriman :)

fRaMe+LenSeS said...

ehem3.. ;)

senyumSOYA said...

senyum (^^!

setuju..

Solihin Zubir said...

err.. kamu bleh x tlong cari jodoh utk sy..? tgh desperate nk kawen ni.. haha..

Sunah Sakura said...

walaupun ada typo, tapi i setuju dengan ape yang u kongsikan... hehehe... moga kita semua dipertemukan jodoh yang terbaik buat kita.. ameen..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers