CORETAN TERBARU NADH

OPEN MINDED

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Amaran: Entry ini mungkin menggunakan bahasa agak kasar dan beremosi. Harap semua klik pangkah bagi yang tak mahu turut emosi. Sekian!

Okey, aku nak cerita pasal open minded. Oh yes aku bukanlah orang jenis open minded. Aku ada masa aku akan take it serious dan ada masa aku akan buat tak tahu je. Yeah dunia sekarang kononnya semua boleh terima keterbukaan. Segalanya open. Open minded sampai lupa halal haram. Betulkan aku cakap? Nak sentap? Silakan!

Katalah aku jumud ke kuno ke apa. Yang haram tetap haram. Yang dibenci tetap dibenci. Bukan nak bajet aku baik. Tapi aku luahkan rasa hati aku sebagai kaum perempuan. Bukan kemesraan lelaki perempuan je boleh dijadikan isu open minded ni.

Semua tak kisah ke bila tengok iklan entah apa-apa kat tv tu? Oh tuala wanita. In fact perempuan kalau beli pad pakai buang tu pun still malu kalau cashier lelaki. Aku malu jugak. Tapi aku tebalkan jugak muka aku. Lama-lama aku imun. Malas nak malu.

Tapi sejauh mana keterbukaan aku bila nampak iklan merepek macam tu? Ekploitasi terhadap wanita. Ya! Aku benci! Tayang punggung seluar putih. Konon nak kata bersih, selamat dipakai. Walaupun seluar putih. Ada yang kata 'saya hari-hari dah siap.'

Malas nak mention. Korang pun tahu sendiri kan. Apa rasa bila keluarga khususnya lelaki tengok? Ui tak rasa apa? Pelik tu. Korang pergi check okey. Tapi ada orang cakap standardlah tu. Kalau dia jenis kisah dengan aurat dan agama dia akan faham apa yang aku bisingkan ni.

Sedih. Semua nak wanita bogel kat TV. Nak lariskan tayang apa benda yang boleh tersembul keluar. Tak kisah dah halal haram. Janji duit masyuk. Objektif tercapai. Konon! Tapi sampai bila maruah wanita dipijak-pijak. Aku nak tanya kau suami tak kisah ke bini duduk asmara dengan orang? Duduk mandi berkemban segala merepek tu?

Oh dayus sungguh lelaki itu. Memang dunia sekarang kena open. But! Isu agama takkan nak kita biarkan. Takkan nak sokong je apa yang merosakkan minda bebudak sekarang. Meletakkan taraf wanita paling rendah di bumi ni. Serius jangan jadikan diri anda mangsa.

Mangsa buli, mangsa rogol, mangsa cabul, mangsa eksploitasi, mangsa fesyen, mangsa nafsu, mangsa bunuh, mangsa dera, mangsa tipu daya, mangsa segalanya. Cukuplah yang ada. Tak tertanggung rasa menjadi mangsa. Mnagsa yang kritikal kini mangsa eksploitasi. Ingatlah dosa yang kau laburkan bila mengekploitasikan diri untuk membuat iklan, video dan sebagainya yang membawa kemurkaan Allah S.W.T.

6 comments:

K said...

ini serius~~

p/s : huuu, cuak~ tapi betul :)

Cik Pulau said...

betol..

aamalinaazman said...

betol! opan minded kene la bertemnpat..x sume bende bole d open minded kan =)

Unknown said...

ni bukan open minded. ni namanya orang tak tau hukum agama.

NNisa said...

alamaakk.
terjoin emosi sekejap. :)

blog-tips-kurus said...

saya pon selalu emo kalau tengok iklan itu. gggrrrrr!!!
bangga apabila dicap seksi kot!!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers