CORETAN TERBARU NADH

Sayang semuanya sudah terlambat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Macam lagu kan? Tapi sempena menjelang bulan Ramadhan ni aku nak ajak korang berfikir sejenak. Kadang kita suka bertangguh. Suka mengambil remeh je dengan hal yang berlaku di sekeliling kita.

Tapi kita juga lupa betapa pentingnya orang sekeliling kita. Tanpa mereka siapalah kita. Manusia memang selalu lupa. Lupa tentang orang yang sentiasa ada untuk dia. Sebaliknya mencari yang tak ada. Aku pun macam tu. Selalu tak nak benda depan mata. Nak yang bukan milik kita jugak.

Kenapa eh? Tapi bila orang tu dah berjauh hati mula kita rasa kehilangan. Macam internetlah. Selama ni memang dia je berjasa dengan kita tapi kita tak pernah hargai dia. Kutuk adalah bila dia lembab je kan? Tapi bila dia tak ada? Meroyan bagai nak rak sebab kita terasa kehilangan.

Tapi bila kita sedar semua dah terlambat. Dah tak ada guna kita bersedih atas kehilangan itu. Jadi apapun kita buat takkan bermakna sebab semuanya memang dah terlambat. Jadi sebelum kau sesali baik kau hargai. Sebab ia takkan kekal sampai bila-bila.

Sekali ia pergi selamanya takkan kembali kerana semuanya telah terlambat=)

6 comments:

Sunah Sakura said...

SAHHHHH AUTOPUBLISHHHHHH!!! AHAHAHHAHA

sergeant keroro said...

kak sunah, dia tengah tido ni.

p/s : sayang sayang~

mas saari said...

selamat berpuasa iffah!
mohon maaf kalau ada salah dan silap ye..


selamat bersahur jugak..

aimie amalina said...

weeee~
hargailah sementara masih ade! =)

chE's dAughtEr said...

Betol tue.

fRaMe+LenSeS said...

FB sawan la. adoi.. ahahaha. :) nasib baik ai igt link yu .:P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers