CORETAN TERBARU NADH

Selamatkan orang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Uih aku dan kawan-kawan pergi makan pizza hut tadi. Macam kaya kan? Tapi sebab ada promosi. RM10 je. Haha gembira makan sekeping pizza tanpa baki. Siap sental meatball masalla lagi.

Tapi bila balik je kereta Viva member aku mati tengah persimpangan jalan. Kami hala berbeza. Ingat sebab jammed. Sekali diorang telefon suruh beli minyak. Aku sebagai co driver bertindak walaupun tak pandai bab ni. Diorang malu gila. Tak keluar.

Aku pun tanya mamat shell. Gembira dia mengutuk aku. Aku tak sedar. Yang aku tahu mintak tong isi minyak. Diorang gelak. Hampeh. Aku dahlah tak reti bab ni. Dia isikan. RM5.01. Aku katalah macam mana nak bayar 1 sen ni. Kawan aku kata bundarkan je.

Dia boleh buat lawak bodoh. Kata tak boleh. Dia yang isikan lebih 1 sen. Dah tu dia tanya nak sewa ke beli tong tu. Aku pelik. Tak pernah jadi macam ni. Selalu minyak tak ada di selamatkan ayah aku, abang aku. Ni orang lain pulak aku selamatkan.

Macam superhero pulak tadi. Yang penting kelakar tadi. Dah jadi pengalaman berharga. Pengajaran jangan kedekut isi minyak. Mentang naik Viva je. Aku tahu apa itu malu bila kereta mati tengah jalan. Aku banyak kali rasa tu. Haha=P

PS: Sebagai perempuan malu aku bila tak tahu pasal selamatkan orang tak ada minyak ni. Yang aku tahu kalau aku, memang malu keluar dari kereta. Pengalaman dulu mengajar!

6 comments:

K O R I E said...

haha. sje jea dia tu ek.
;D
PNGALAMAN NI

JIJI YU said...

motor aku pon lapan hengget nak isi minyak..ni kan kete ko

FasiHaH SupiaN said...

ifaa 5.01 hahahaha awat 5.01 je...hehehe

suhaili sarif said...

waaa x pe dik
pengalaman ni
bukan senang tau
akak pn penah jd cmtu.kena kwn mati tengah jalan kt selekoh
ya allah memang bahaya gila..ktrg cuak betul
kena sorg jaga kt selekoh tkt keta dtg
seb baek keta btl2 mati depan bengkel.hehe
tp mmg bahaya la kt selekoh 2.huhu

pasni adik da blh jadi herolak kan.hehe

sergeant keroro said...

jiji, motor aku rm5 jek. ex5 classic punye :P

p/s : kononnya hebat ke ni?? hehe XD

Sunah Sakura said...

yang ni pulak tak pandai isi minyak... =.=

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers