CORETAN TERBARU NADH

Betul ke kata orang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Betul ke kata orang kalau kita duduk lama dengan seseorang dalam satu rumah atau yang rapat dengan kita automatik kita akan terikut tabiat dan minat dia?

Aku separa setuju. Sebab tak semua benda orang akan terpengaruh. Kadang-kadang sampai bertahun lamanya tak serasi sebab lain minat lain cara. Jadi ada benda yang kita akan terpengaruh jugak. Jadi semua bergantung pada situasi.

Itu pendapat akulah. Tapi kalau kita memang jenis mudah terpengaruh memang senang sangat berubah. Jadi jawapan aku semuanya bergantung pada individu sendiri. Misal kata aku tak minat bola. Bertahun duduk serumah dengan ayah aku yang fanatik bola. 

Macam mana tu? Aku tetap tak minat bola. Huh sabar jela. Kalau ada pun mesti sebab aku buang tebiat. Jadi jangan nak doakan bukan-bukan untuk aku. Tak suka bola. Sebab? Tak ada sebab. Errr boleh kan? Demam bola dah hilang.

Segala mak nenek kuning kat FB pun hilang. Adakah macam ni semangat orang kita? Bila menang suka bila kalah terus malu nak mengaku orang Malaysia. Hei macam-macam!

8 comments:

Hanie_Dew said...

hai..jumpe blog awak. hanie suke baca cerpen dan novel.jadi rasa suke jumpe blog ni.kenal tak ngan hanni ramsul, ratu bulan.tu novelist feveret hanie le tew..

pasal terpengaruh minat ni.hanie pun separa setuju.tak semestinya.bergantung pada diri sendiri.

pasal bola.masih tak puas hati kat singa.skill so so belakon je lebey.ape pun apek memang gol keeper tebaeekkkk dari ladang.

deeya said...

owh tidak ! saye tetap SAYANG Harimau Malaya . mereka hero bolasepak negara . owh ! kite berlainan minat ? namun kte tetap boleh berkawan . hahakz ! =)

JIJI YU said...

aku tak malu nak ngaku mesia..tapi aku geram dgn ego mesia

dayah aziz said...

btul2..

aimie amalina said...

heee
betol...
dulu x suke makan sushi..
hehhee
tetibe jiran mate asek beli sushi kat JJ

peh..pas tu aku pulak dok tibai beli sushiii jek..hahahhaa

sergeant keroro said...

hitam kuning XD

p/s : amiinnnn

msredcheesecake said...

takde la minat sgt bola, tapi rajin gak layan... peminat team malaysia mmg cepat putus asa. kalah je terus tanak kawan....hheee

Sunah Sakura said...

dulu suke bola sebab adik lelaki yang jentik virus..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers