CORETAN TERBARU NADH

Part1:Kurasakan sesuatu

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
"Iz, bos dah datang," Iqbal menepuk bahu Izamir.
"So? Biarlah bos tu," Izamir terus menghadap komputer di depannya. Iqbal Hakimi dibiarkan sendiri.
"Morning boss!" Iqbal tersengih macam kerang busuk. Bos segera pandang ke arahnya.
"Morning Iqbal. Awak tak ada kerja ke? Saya tak rasa sekarang masa rehat," Laju langkah wanita korporat ke biliknya.
"Haha padan muka kau. Tulah sibuk nak sapa singa tu kenapa?" Izamir berdekah ketawa.
"Iz, jangan kata singa. Beruang kutub utara pun aku dah tawan hatinya," Izamir mencebik. 'Dasar playboy'
"Cik Nurin tu takkan terpikat dengan kaunya. Dia lain dari yang lain," Izamir senyum.
"Dahlah kau. Bukan nak sokong member," Laju Iqbal kembali ke tempat duduknya. Dia geram. Dia akan pastikan bos muda itu akan jatuh ke tangannya kelak.
xxxxx
"Mak, kenapa mak duduk luar ni?" Izamir pantas mendapatkan emaknya di buaian.
"Mak tunggu anak mak balik. Lewat hari ni?" Izamir menggeleng.
"Mak, Iz kan dah cakap. Tak payah tunggu. Sejuk kat luar ni. Kita borak kat dalam ye mak?" Izamir laju memimpin emaknya. Rabun emaknya makin parah. Pembedahan tak dapat dilaksanakan kerana masalah kewangan.
"Iz, mak tanya tak jawab. Kenapa lewat hari ni?" Hasunah merenung mata anaknya.
"Iz ada kerja sikit mak. Kan Iz lelaki. Mak ni risau sangatlah," Izamir duduk sebelah maknya. Letih tak terkata.
"Iz, kalau mak dah tak ada nanti. Iz jagalah diri ye," 
"Mak! Dahlah jangan cakap lagi. Mak dah makan belum ni?" 
"Belum, mak tunggu Izlah. Abang kamu tak balik malam ni. Dia makan dengan isterinya kat luar,"
"Biarlah mak. Abang kan dah berkeluarga. Ni anak mak yang bujang kan ada?" Izamir berseloroh. Hasunah tertawa. Mereka berdua makan bersama. Izamir memang anak yang baik dan taat.
xxxxx
"Bos panggil kau Iz," Azlini setiausaha bos memberitahu. Izamir segera bangun.
"Eh kenapa bos panggil kau Iz? Kenapa bukan aku?" Iqbal pelik. Izamir menggeleng. Lantas dia menuju ke bilik keramat. Dia sungguh berdebar bila berdepan dengan wanita muda yang merupakan anak tunggal syarikat Mekar Holdings.
"Lini, kenapa?" Iqbal tak berpuas hati. Azlini hanya menggeleng.
"Cik Nurin tak kata apa. Dia just kata nak jumpa. Yang kau sibuk sangat ni kenapa?" Azlini duduk dan meneruskan kerjanya yang tertangguh. Malas melayan buaya darat tak cukup makan.
xxxxx
"Tok, tok, tok." Izamir makin berdebar. Dia cuba menenagkan gelora jiwa.
"Masuk," Serentak tangan memulas tombol pintu. Sejuk hingga ke tulang. Debaran tak dapat dihentikan. Cik Nurin menghadap jendela.
"Duduk Encik Izamir," Serius. Nurin berpaling.
"Izamir, saya kan suruh duduk,"
"Er ba...baik," Gagap pula.
"Kenapa bos nak jumpa saya? Ada yang tak kena pasal proposal tu ke?" Izamir bertindak profesional. Malunya ditolak tepi.
"Tak ada. Perfect! Ini yang saya harapkan dari pekerja-pekerja bawah pimpinan saya," Nurin tersenyum.
"Terim kasih bos. Saya akan berusaha lebih lagi,"
"Okey, baguslah macam tu," Nurin senyap. Izamir juga. Lama.
"Kalau tak ada apa, saya keluar dululah bos," Izamir berkira-kira untuk bangun.
"Nanti dulu Izamir. Saya ada hal nak cakap dengan awak. Personal," Nurin memberanikan diri.
"Personal? Bos saya rasa tak sesuai kita bincangkan di pejabat. Lagipun ini masa kerja," Izamir menegur sopan.
"Baiklah, betul jugak. Kalau macam tu lunch dengan saya," Nurin serius.
"Er bos nanti pekerja lain kata apa pula. Saya tak nak imej bos terjejas sebab saya," Izamir serba salah.
"Jangan risau. Kita cakap je lunch atas nama kerja. Awak rahsiakan je. Lagi-lagi dengan kawan awak si buaya," Nurin tegas. 'Berani nak tolak pelawaan aku?'
"Baik bos. Kalau tak ada apa, saya minta diri dulu," Izamir tersenyum. 'Buaya? Gasaklah'
"Baiklah," Nurin pura-pura sibuk membuat kerja. Hatinya bergelodak. Jiwa kacau.

Ps:Cerita ni rekaan semata. Cerpen bersiri sebab terpanjang pulak. Nantikan part seterusnya. Tak berniat nak panjangkan. Mungkin 2 atau 3 part je. Kepada para pelakon. Pinjam nama ye=P Dah ada green light. Apalagi. Post entry please!
Berikut adalah para pelakon:
Izamir Ridzwan sebagai Izamir
Puteri Katek sebagai Nurin
Iqbal Hakimi sebagai Iqbal Hakimi
SunahSukaSakura sebagai Hasunah
Cik Pulau sebagai Azlini

6 comments:

Sunah Sakura said...

oh, anakku Izamir~~~~ :D

izamir ridzwan said...

mana tahu nickname sy iz??

Cik Pulau said...

kih3..
jadi s/u si katek la pulak..
hahaha..^^,

Puteri Katek said...

sambung kerja! curi tulang ye.....grrrrr
potong gaji

fRaMe+LenSeS said...

waahhhh.. terbaik la Miss Ran .. aii like.. hehehe.. tak sabar tunggu ni. :)

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

eerrr..watak iqbal tu buaya ke?..keh3

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers