CORETAN TERBARU NADH

Perlukah menangis?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Persoalan yang lama dah terbenam kat otak ni. Kenapa perlu menangis? Kenapa perlu bazirkan air mata untuk sesuatu yang sia-sia. Kenapa aku kata macam tu?

Pertama:
Nangis bila kena rotan dengan mak ayah. Yup sia-sia belaka. Kenapa kena menangis bagai nak rak sakit sebab kena rotan. Lepas tu buat lagi. Oh sungguh tragik. Menangis konon ada yang simpatilah. Salah guna kuasa air mata ni. Kadang-kadang tak menjadi. Jadi jangan mengada nak nangis kena rotan. Dah salah, tanggunglah sendiri!

Kedua:
Menangis bila layan cerita sedih. OMG ala nabil gitu. Bukan tak boleh menangis. Tapi cerita tu tak adalah sedih mana. Tapi nangis bagai nak rak macam mati laki kenapa? Orang sedih jugak. Tapi tak adalah teresak-esak. Mata bengkak dang sebagainya. Tapi bila part realiti muka dialah palilng cool. Orang kita ni terlalu beremosi bila berdepan dengan fake. Kadang rasa annoying gila sebab reti nangis tengok cerita. Bila mak ayah mati? Tak boleh nangis. Air mata tak dapat nak keluar. Apakah? Grrr

Ketiga:
Menangis menagih simpati kawan-kawan. Sekali bolehlah bro. Lama-lama? MELUAT okey. Simpati selalu je kita bagi tapi sejauh mana kita berempati dengan orang lain. Tak kan? Dia menangis kita apalagi kesiankan. Lepas tu dia tipu kita bulat-bulat sebab tangisan itu adalah tangisan yang tipu semata. Sebab tulah taktik dia nak dapat perhatian. Bak kata cikgu aku, orang yang merajuk sebenarnya meminta dipujuk. Kalau merajuk tak nak orang pujuk tu namanya gila.

Cukuplah tiga. Aku buntu!

4 comments:

fRaMe+LenSeS said...

ngs sebab tgk AF n cerita sepertinya... paling benci hat ni.. ahahaha

darul_makmur@yahoo.com said...

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

cik heroin said...

haha, kdg2 auto smua tu, bukan buat2 :)

missdora said...

menangis sebab rindu..?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers