CORETAN TERBARU NADH

Seluar kotak-kotak

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku tak tahu kenapa orang tak suka dengan seluar kotak-kotak. Adakah hina bila memakainya? Trend ke apa aku tak peduli. Bagi aku pakai biar selesa. Aku selesa dengannya. Teringat masa nak pergi Melaka Wonderland hari tu. Syarat masuk, pakai seluar yang tak berzip. 

Selalu kalau mandi open air macam tu aku akan pakai seluar trek. Longgar dan sopan. Aku pun katalah kat seseorang, seluar berzip je banyak. Kalau yang tak berzip seluar kotak-kotak, seluar tidur polka dot, belang-belang. Dia gelak.

Malulah pakai macam tu. Jom pergi beli seluar tak ada zip. Semata-mata-mata nak mandi. Aku kecewa. Salahke pakai seluar kotak-kotak. Seluar panjang. Longgar lagi. Bukan legging yang nampak segala bentuk. Aku turutkan kata orang. Pergilah beli seluar baru.

Sejenis legging. Oh haram pakai. Tapi legging ni pelik. Longgar benar. Aku hairan. Tapi yang agak berisi mungkin akan ketat. Sebab free size. Memang sekali tengok macam slack. Pakailah dengan gembira sebab TAK KETAT. Aku pelik.

Hari ni aku beli seluar kotak-kotak lagi. Gabungan warna pink dan biru laut. Selesa okey. Sempat aku pengaruh adik beli sama. Haha bukan salah pun. Janji selesa. Lagipun pakai kat rumah. Bukan nak pergi pasar malam pun. Buat apa nak malu kan? Salah ke pakai seluar kotak-kotak?

Jangan tengok pada rupa. Kalau baju pun ada je kotak-kotak. Ramai je yang pakai. Tak malu pulak. Ada jugak trend skinny kotak-kotak. Ya aku tahu tu seluar memang untuk melaram. Kotak-kotak jugak kan? Adik beradiklah tu. So jangan pandang rendah pada seluar murah macam ni. Sebab ia tetap sejenis seluar=P

1 comment:

fRaMe+LenSeS said...

janji tutup aurat n tak ketat.. :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers