CORETAN TERBARU NADH

Part2: Kurasakan sesuatu

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Klik sini untuk baca part1
"Iz, bos cakap apa je?" Sibuk betul mamat ni. Iqbal dipandang sepi.
"Iz cakaplah. Kau berahsia dengan aku pulak. Jangan kata kau pun nak tackle dia?" Izamir rimas.
"Bukanlah. Pasal kerja. Kau ni tak ada kerja ke?" Iqbal senyum.
"Aku ingatkan personal tadi, " Sengihan melebar. Izamir telah air liur. Rasa bersalah menyelinap. 'Tak baik menipu'
xxxxx
"Izamir jom," Terkejut.
"Bos sekarang ke? Kata lunch?" Izamir blur. Rakan lain pandang pelik.
"Sekarang! Saya ada tugas di luar. Jadi saya nak awak ikut sama settlekan," Nurin perasan mata-mata yang memandang.
"Oh ya, Azlini. Saya keluar sampai petang. Kalau ada call ke apa cakap je saya outstation," Azlini hanya mengangguk.
"Iqbal, saya nak tahu perkembangan baru pasal tender Serijaya tu esok. Pastikan lengkap!" Bos menggerunkan. Tegas. Iqbal terdiam. Banyak perlu disiapkan.
"Izamir apa tunggu lagi. Jomlah," Bos melangkah ke depan. Izamir diam mengikut sahaja.
xxxxx
"Awak rasa saya menakutkan ke Izamir?" Nurin memasang tali pinggang keledar.
"Er kenapa bos tanya macam tu?" Debaran kian rancak. Bos bertukar nada. Lama dia memendam rasa. Tapi dia cepat tersedar. Cintanya takkan mungkin terbalas. Lagipun dia sudah ada tunang.
"Bukan apa. Saya tengok semua takut je bila saya keluar dari bilik. Kenapa?"
"Bos, biasalah. Diorang hormat," Nurin gelak kecil.
"Izamir pandai awak buat lawak. But saya tak rasa macam tu pun. By the way, kita kena pergi satu tempat,"
"Satu tempat? Kenapa?" Izamir pelik.
"Jumpa papa saya. Then baru saya bincangkan dengan awak. Lagipun papa tetiba nak jumpa,"
"Papa? You mean big boss?" Anggukan Nurin sudah cukup melajukan jantungnya berdegup.
"Papa okey. Tugas awak ialah jawab apa yang papa tanya. Buat biasa je." Nurin membelok ke kanan. Hotel Impiana menanti mereka.
"Kenapa hotel?" Izamir pelik lagi.
"Izamir awak ni banyak tanyalah. Papa ada kat sini. Awak ingat saya suka-suka datang hotel?"
Izamir ketawa kecil. Dia mengakui kesalahannya.
xxxxx
"Papa!" Nurin memeluk manja.
"Yes dear. Datang pun. Kawan ke?" Datuk Nadzri memandang kepada Izamir.
"Eh tak Datuk. Saya pekerja je,"Izamir laju menghulurkan salam. Ternyata salamnya bersambut. Dia terkejut. Dia ingatkan golongan Datuk semakin tinggi darjat semakin tinggi memandang langit.
"Jemputlah duduk encik...err.." Datuk Nadzri memandang ke arah anak tunggalnya. 
"Izamir pa," Sengih. Izamir terkedu. Tak pernah dia melihat bosnya semanja ini. Berbeza benar sikapnya apabila di pejabat.
"Izamir, duduklah. Uncle tak sangka anak uncle ni betul-betul bawak calonnya,"
"Calon?" Izamir merenung mata bosnya. Nurin senyum sahaja.
"Papa dah berkenan sangat. Tapi Nurin kena ingat. Tunang Nurin tu macam mana?" Izamir senyap sahaja. Dia masih tak faham apa yang berlaku. Diam itu lebih baik.
"Ala papa ni. Lupakan pasal tunang tu. Entah-entah tak ada pun," Nurin minum Chocolate Mint Shake kegemarannya. Papa awal-awal lagi dah orderkan air untuknya. Izamir seperti tiada di situ.
"Tak boleh. Papa dah janji. Arwah kawan baik papa," Datuk Nadzri tegas.
"Papa ni. Kan suruh bawak calon. Nurin bawak dah. Ikut cakap papa. Sekarang papa kata nak cari tunang yang tak wujud tu pulak?" Nurin tak berpuas hati.
"Izamir, uncle bukan tak suka kat Izamir. Buat masa ni uncle rasa baik kamu balik dulu," Izamir terpinga-pinga.
"Papa, Iz tak salah. Nurin bagi masa sebulan untuk papa cari tunang Nurin tu. Kalau tak Nurin akan kahwin dengan dia ni," Tersedak Izamir. 'Kahwin? Aku?"
"Iz, awak tak apa-apa? Sorrylah. Jom kita pergi," Nurin mengambil handbagnya. 
"Baiklah Nurin. Papa janji. Tapi ingat kalau papa jumpa tunang Nurin. Sebulan akan datang Nurin akan perlu bersedia untuk nikah dengannya.
"Baik pa," Nurin berjalan pantas meninggalkan Izamir dan papanya.
"Datuk, saya pergi dulu. Maaf dari saya," Mereka bersalaman dan Izamir segera mengejar Nurin aka bosnya.
"Adi, akan aku cari anak kau sampai jumpa. Ingatlah aku tak pernah lupa janji kau," Datuk Nadzri berkata seorang diri. Teman karibnya sudah lama menghadap Ilahi. Matanya bergenang air. Sebak tiba-tiba.

Part 2 habis. Nak lagi ke? Haha serius aku rasa seronok merepek. Time nilah nak merepek kan? Korang nak sambungan ke?

Pelakon tambahan:
Ady Budika sebagai Adi
Nadh sebagai Datuk Nadzri

5 comments:

fRaMe+LenSeS said...

nak.. nak.. nak.. hehehe.. makin panas ni. hehe.. <-- Nadh terlebih excited.

Areyoudys said...

as salam..

nak baca sambungannya kalau ada

=)

Puteri Katek said...

nak lagiiiiii,.....hahahahahahahhaa

shahjiehan said...

WAH....mmg berbakat menulis cerpen... nk lagi!!!


erm.. nak jadi jugak jadi anak datuk.. hahahahha

Sunah Sakura said...

pssst, ada typo.. Datuk Ady... Datuk Nadzri patutnya kan?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers