CORETAN TERBARU NADH

Tahniah kepada pemenang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Serius tak kecewa pun tak menang. Cuma kecewa sebab penyertaan terlalu umum. Dia tak kategorikan setiap peringkat. Lecturer aku masuk jugak pertandingan menulis sajak dan cerpen tu rupanya. Dia dapat saguhati. Tu lecturer BM yang memang mengamalkan BM sebagai rutinnya.

Dapat saguhati. Inikan pula student yang muda-muda. Jadi aku agak terkilan sebab yang menang banyak orang-orang yang memang kerja di tempat sastera. Kata kakak sebelah aku, aku datang jauh-jauh tak menang. Jom balik. Padahal dia adalah ahli sastera yang telah menghasilkan antologi baru bersama berbelas orang yang lain.

Hah kau. Dia yang dah terbit buku pun tak menang. Budak sekolah ramai jugak tadi. Agak hairan dengan pertandingan ni. Tapi bukan rezeki. Lagipun kami bukan orang sastera. Jadi redha. Larikan diri adalah terbaik. Dua jam tunggu. Majlis baru start. 

Tak ambil pun sijil tu. Biarlah. Yang penting kitorang dah sertaikan. Cukuplah. Lagipun bagi aku ni macam tak adil. Lain kali buat pertandingan biarlah banyak sediakan hadiah. Untuk beberapa kategori. Pelajar IPT lain, Sekolah lain, yang dah kerja lain. Supaya lebih adil dan sedapkan hati semua. Apalah.

1 comment:

Sunah Mohammad said...

alaa...tak menang kee... hurm... takpelah eks~ cite iffah menang aje dalam hati i niiii~~~ :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers