CORETAN TERBARU NADH

Kebaikan ada suami

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hah title macam ni ramailah yang mengelik. Ala aku bukan apa. Suka tengok pasangan bahagia. Baru kahwin. Nak pegang mana-mana pun halal je. Sampai orang ingat diorang ni tak nikah lagi. Tapi aku nak share kat korang pasal kebaikan ada suami di sisi.

Kebaikan:
1. Ada yang risau. Yelah kalau pergi mana-mana ada jugak orang risau. Ambil berat. Naik tangga pun berpimpin. Lagi-lagi yang tengah mengandung. Wah seronok kan?

2. Ada tempat untuk bermanja. Serius loving korang tahu. Ada tempat nak bersandar bila penat. Sweet sangat. Tolong lapkan air mata bila menangis. Bilalah jodoh aku pulak ye?

3. Ada bank bergerak. Korang nak beli apa pun dia laju je keluar duit. Malulah guna duit bini kan? Sweet sangat. Rasa macam nak nikah sekarang.

4. Ada orang jaga perlakuan kita. Serius aku suka part ni. Kalau kita terlebih aktif macam kanak-kanak riang adalah suara menegur. Nak-nak yang tengah mengandung. Pergi sana sini aktif. Si suami tegur manja gitu. Oh seronok!

5. Ada yang jagakan aurat. Kalau tengah shopping tu beli benda bagai nak rak. Suka semua benda. Lagi-lagi baju cantik. Semua berkenan. Tapi ada ustaz kat sebelah tegur manja jugak. "Ni jaranglah. Beli yang tebal sikit kainnya." "Yang ni lagi lawa, lengan panjang pulak," Oh memang rasa tak sabar nak menempuhi saat itu.

Indahnya percintaan selepas kahwinkan? Boleh honeymoon selalu. Aku pun harap begitu. Yang berduit lagi masyuk=)

2 comments:

Sunah Sakura said...

nak kawennnnn...jom iffah!

Cik Asma BLuppy said...

wah... best nye kahwen..hehehe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers