CORETAN TERBARU NADH

What? Cepat-cepat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Terlalu nak cepat tadi. Panik je tadi. Ibu tetiba gedik nak berhantar dan ambil. Okey, ayah call paksa ambil ibu cepat. Selamat dekat je. Aku pun bergegaslah. Tak perasan ada call. Aku paksa adik aku ikut. Sekali kereta kena kunci sterengnya. Gilalah. Aku mana pernah bukak benda ni.

Pokcik gugel
Nak sebijik sama dengan yang tadi. Kejap gambar benda ni berfungsi.
Gugel jugak
Macam nilah kunci. Buat para pemandu terutamanya wanita, kena ada benda ni. Kang bila kereta hilang baru nak nangis. Serius payah bukak ni. 5minit jugak aku pusing-pusing. Tengah panik pulak tadi. Lagilah berpeluh.

Sekali aku sampai ke destinasi, ibu masih gembira. Siap masuk balik pergi ambil kek. Adoi aku punya cuak ingat ibu aku dah tunggu lama sangat. Ibu-ibu. Ayah pun satu suka over. Kitorang main sarung jaket dengan sweater je.

Dua-dua pakai skirt. Selekeh. Pergi Tesco membeli barang keperluan rumah. Ayam kan dah kena kebas dengan kucing semalam. Selamat aku pakai sopan sikit. Kalau tak malu nak masuk Pizza Hut tadi=P

Moral of the story, jangan nak panik tetiba. Coolkan diri. Kita beriya cepat pun bukan dapat apa. Selamat bawak kereta keadaan normal tadi. Kalau gila-gila panik mesti langgar sesiapa. Oh ya aku langgar troli. Bengong pergi letak troli sepah-sepah. Inilah masyarakat MALAYSIA!

4 comments:

mas saari said...

akak tak pakai pun benda alah ni..
husband kata tak perlu! huhuhu

Sunah Sakura said...

hahaha~ sabar eks~ tu la nak cepat sangat, marah pulak kat masyarakat malaysia... kih kih kih...

Almari Si Pari-Pari said...

hi dear, jom join kontes :)

http://networkedblogs.com/iq39s

bawal crepe putih said...

klau kene kat aku tu.. mahu aku ketok nga hammer.. haha ;P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers