CORETAN TERBARU NADH

Ada ayam bagi kat kucing

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tulah namanya tak ada rezeki. Macam ustazah pernah share kat entry dia sebelum ni. Aku redha. Walaupun agak marah. Sebab orang tu sengaja memberi laluan kepada kucing untuk masuk dan ambil ayam.

Macam kitalah. Kita tahu benda tu salah tapi kita nak jugak biarkan diri kita terjerumus dalam kancah maksiat. Alah tak apa mak. Keluar bertiga bukan berdua-duaan pun. Lepas bosan keluar bertiga. Kita pun tukar rentak. Kesian kawan tu kena teman kita dating. Biarlah kita berdua je.

Lepas berdua terus tak beritahu mak keluar. Kalau kita berdua, yang ketiganya ialah syaitan. Tengok! Kita sengaja memberi peluang dan ruang untuk dipengaruhi syaitan. Kita berdegil. Tapi kedegilan itu merugikan diri kita akhirnya.

Konsep kucing dan ayam juga sama. Kita tahu kalau kita letak ayam depan kucing, kucing akan makan. Tapi kita tetap juga letak ayam berdekatan kucing. Jadi nak marah siapa? Kucing ke ayam? Kita selalu salahkan orang lain padahal itu salah diri sendiri. 

Jadi, kenapa perlu marah kepada syaitan kalau kita yang membiarkan diri kita mengikut telunjuk  syaitan durjana. Sekian tazkirah aku pada malam ni. Geram tak dapat makan ayam sebenarnya. BUKAN REZEKI=(

1 comment:

senyumSOYA said...

betul stuju... kiat yang kena halang diri dari syaitan..heheh..

x elok mkn ayam byak..mkn sket2 xpa..hehehe...

apa jadi kat ayam tu?? I^^!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers