CORETAN TERBARU NADH

Sham Kamikaze | Berubah kerana Allah

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Lama dah aku nak share video ni. Lepas layan AF tadi, aku terdetik kenapa Sham nak jugak pergi jadi pengkritik. Tapi dalam video ni ada menyebut pasal AF tu. Tapi tulah orang kata jangan mungkir janji. Antara ciri orang munafik.

Pada pandangan aku, memang aku salute dia. Masa beri komen Bismillah, bagi salam. Tak pandang muka pelajar wanita masa komen. Dia betul-betul menjaga batas matanya. Tapi orang melayu, Islam. Orang berubah je fikir lain.

Ada je komen kat FB dia tentang perubahan drastik ni. Kata macam-macam. Orang berubah ke arah kebaikan pun nak mengata lagi. Aku tak faham. Tapi aku harap hidayah ni berkekalan. Saudara Sham memang banyak dugaan lepas ni. Tabahkan hati. Jangan terpesong ke jalan mungkar lagi.

Aku sokong kebaikan. Apa yang dia buat memang betul. Janji ditepati. Bukan dia nak sangat jadi pengkritik tu. Jangan kondem dia lagi. Biar dia nak beribadat. Kita pun patut contohi. Bukan sibuk ukur kesalahan dia. Hanya dia dan Allah je tahu. Siapa kita nak jatuhkan hukum kan?

Aku pun harap jadi macam dia. Allhamdullilah=)

4 comments:

kemboja said...

sebelum nak mengata org nilai diri sendiri dulu.. hehe

Hafiz Hafizol said...

Hahaha.. dia berubah ae?? patot r tadi ada member fb HH yg like dia punya pages.. hairan aku tibe pegi add syam Hahah.. nie rupanya puncanya.. baguslah.. :)

cik najah said...

salam .

Alhamdulillah , hidayah telah datnag kepadanya . :)

Miss Meen said...

Alhamdulillah !!! Tadi pun baru jee tgk VT neyh huhu
sejuk jee muka dia lepas dapat hidayah Allah kan...
Beshnyaa dia di kalangan yang terpilih ...
Sem0ga kita pun akan berubah sedikit demi sedikit ke arah kebaikan hehhe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers