CORETAN TERBARU NADH

Review Novel - 7 Hari Mencintaiku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku kembali setelah menyepi. Bukan apa. Dua hari menghabiskan novel tebal karya Siti Rosmizah. Penerbit buku ini juga dari syarikat novelis ini sendiri iaitu SR Production.

Oh ya, nak mereview lebih-lebih susah jugak. Ramai belum baca cerita ni. Aku buat sinopsis sikit ya. Supaya pakat ramai-ramai beli=P

Ceritanya mengisahkan seorang perempuan kaya yang bongkak, sombong dan suka merendahkan orang lain khususnya orang miskin. Permulaan cerita dimulakan dengan zaman sekolah. Si lelaki iaitu Khuzairi dikatakan memberi surat cinta kepada perempuan kaya iaitu Mia Adriana. Kecoh satu sekolah. Tapi bukan Khuzairi yang menulis surat itu. 

Jeng jeng jeng...

Khuzairi adalah lelaki kampung yang membantu ayahnya menggembala kambing. Jadi Mia tak terdetik pun untuk menyukai lelaki itu. Apatah lagi dia mempunyai tunang. Permintaan terakhir ayahnya membuatkan dia sangat serba salah dan benci untuk laksanakan. Tapi setelah melaksanakannya ayahnya meninggal dunia. Bermula kisah penderitaan, kesedihan, keangkuhan, kebiadapan Mia Adriana dengan lelaki yang baru dia kahwini=)

Sila beli kalau nak baca. Bagi aku cerita ni 4/5 bintang. Tak boleh kalahkan karya beliau yang pertama iaitu andai itu takdirnya. Jadi sesiapa nak baca bolehlah beli novel ni. Best layan lagi-lagi part tengah. Buku ni sangat tebal. 1000 lebih muka surat. Harga RM32.90 di semenanjung.

5 comments:

mcm ni lah said...

ermm blh buat drama bersiri cerita novel ni

Kechik Itu Comel said...

rindu nk bc novel..

Daddylicious said...

mak...banyak helai tu ...hehe

Halimatun Sa'adiah said...

pinjam bleh??
lme x lyn novel...

Sunah Sakura said...

patutlah senyap aje blog i...takde komen dari miss ran..hahahahhaha~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers