CORETAN TERBARU NADH

Putus cinta

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Broken heart
cilok dari gugel
Orang cakap senanglah sebab mereka tak rasa. Tak pijak kat tempat kita. Tapi tulah masa dulu aku rasa. Sekarang aku gelak sendiri. Tetiba nak nyanyi macam ni. BETAPA BODOHNYA DIRIKU... Tapi sebab putus cinta sangat memeritkanlah aku macam sawan.

Masa tu inesen kot. Setiap masa aku pasang lagu ni.
Gila tak gila kena tanya kembar aku. Dia sampai bosan layan lagu ni. Kadang aku pakai headfon. Serius sadis kisah dulu. Aku malas cerita bagaimanakah berkenalan, berapa lama bercinta, kenapa putus dan sebagainya. Aku nak cerita peritnya pengalaman bercinta. 

First time aku rasa betul-betul remuknya hati seorang gadis bila putus cinta. Jadi bila orang putus cinta yang memang dia harap ke jinjang pelamin korang janganlah cakap rilekslah kumbang bukan seekor, bukan jodoh nak buat macam mana. Memang nak lempang!

Apa yang boleh korang buat biarkan dia melayan rasa dulu. Dah cooldown sikit baru nasihatkan dia. Tapi kena kasi empati bukan simpati. Aku kesiankan kaulah. Kau janganlah macam ni. Bukan! Jiwanya dilanda kesakitan. Jangan bebani dengan simpati. Ringankan dengan empati. 

Kalau kau tak tahu rasa putus cinta jangan pandai-pandai jadi doktor cinta. Orang putus cinta ni jiwa kacau. Aku pernah rasa dan aku tak nak laluinya lagi. Sekian.

2 comments:

fRaMe+LenSeS said...

dokte luv d cni.. lalalalalla~~ :P

khalila ishak said...

As Salam. dtg melawat dr blog Abg Ben ^_^. Betul, putus cinta itu sakit. bile jd mcm tu, sgt memerlukan seseorg utk mendengar luahan rasa hati.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers