CORETAN TERBARU NADH

Coretan penulis

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kita sebenarnya adalah golongan penulis. Bila kata blogger ramai yang tak tahu sebenarnya ramai blogger yang berbakat besar dalam penulisan. Bila kita menulis kita dapat bawa sang pembaca memahami setiap isi hati yang kita nak sampaikan.

Bila kita berkomunikasi secara bukan lisan kadangkala timbul salah faham. Namun begitu, bidang penulisan inilah membuatkan ramai berminat nak jadi blogger. Bukan senang nak jadi blogger. Blogger bukan setakat menulis aktiviti harian bagai diari.

Tu silap besar. Mungkin ada blogger yang membuat diari. Tapi bukan aku. Blogger tegar jauh sekali. Cuma aku suka menulis. Setiap yang terpendam pasti terluah dalam penulisan. Aku lebih gemar menulis dari membicarakan soal hati melalui lisan. Setiap orang berbeza.

Tapi bila hati kita enggan berbicara. Rasa yang nak sampaikan kepada pembaca akan tidak sampai. Menulis mesti pakai hati. Biar pembaca dekat dengan kita. Bila kita sepi dari menulis, ibarat mulut tak keluar kata. Ibarat hidup tidak berupaya.

Jadi buat kawan blogger. Teruskan menulis. Luahkan rasa, pendapat, pengalaman, pengetahuan. Jadikan ini sebagai cabaran untuk membuatkan anda lebih maju dari hari ini. Lebih baik. Kita jana pemikiran kita melalui penullisan. Walaupun hanya datu dua yang membaca tapi ingat niat ikhlas akan melahirkan rasa puas dalam diri.

Otak kita perlu berehat. Jadi rehatlah kalau rasa tak dapat meluahkan kata. Bukan senang nak jadi penulis. Kita bukan tulis ikut suka. Kita tulis ikut apa yang telah terzahir dari hati dan ditapis melalui akal fikiran. Jangan belenggu diri dengan rasa tidak semangat. Kerana rakan blogger yang juga penulis akan sentiasa dahagakan kehadiran penulisan kamu semua=) Positifkan minda okey?

4 comments:

Sunah Mohammad said...

huuuuuuuuuu... baeklah iffah~ thanks!

mas saari said...

betul tu iffa...
tak boleh nak paksa diri kalau dah takde idea!

Aerol Hafiezi said...

setuju habis habisan!



Posting menarik hari ini: Bahaya getah rambut dari china yang mengandungi kondom kitar semula

nelly said...

tq !
insyaAllah
=)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers