CORETAN TERBARU NADH

Bila aku berbicara soal cinta

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Lama dah tak bukak topik cinta. Aku suka semua yang berkaitan dengan cinta. Semua bagi aku indah je. Drama bertemakan cinta. Itu aku. Lagu-lagu cinta itu aku juga. Cinta adalah jiwang. Jadi aku memang seorang yang jiwang. Peduli orang nak kata. Sebab semua memerlukan cinta. Tak perlu sangkal lagi kawan.

Cinta bagi aku diri kita sendiri. Sejauh mana kita ingin bercinta. Ingin dibuai rasa cinta. Ingin mendalami perasaan cinta. Cinta memang mengasyikkan sehingga kita alpa siapa kita. Cinta memang klise. Banyak kali tengok cerita cinta. Yang sama je jalan cerita kerana itulah cinta. Berapa jauh kita berjalan kita tetap perlukan cinta.

Kenapa semua nak menidakkan cinta yang hadir dalam diri. Adakah salah jika kita mempunyai rasa cinta. Jikan anda ada rasa cinta sila luahkan. Sila ajukan kepada yang berkenaan. Buktikan anda juga insan yang punya rasa cinta. Jangan malu untuk mengatakan anda sebenarnya telah tewas. Tewas dengan kehebatan cinta.

Kenapa pelik? Cinta tu perasaan anda sendiri. Perasaan cinta boleh dipupuk. Memang tak boleh paksa. Tapi kalau kita pujuk hati untuk menerima cinta pasti cinta datang dengan izinNya. Cinta pada manusia memang perlu. Tapi cinta yang hakiki hendaklah diutamakan. Sila bercinta dengan tuhanmu. Cintailah Allah. Cintailah seperti mana Dia mencintaimu sebagai hambaNya.

Kenapa kau lokek sangat nak beri sedikit rasa cinta kau tu. Kau agungkan cinta manusia sehingga lupa cinta yang wajib untuknya. Semua cinta akan berlaku dengan izinNya. Jadi kau bercinta puas-puas denganNya. Kemudia barulah kau isikan hati kau dengan cinta sesama manusia. Serius cinta memang indah. Tak percaya? Tepuk dada tanya imanmu=)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers