CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 39 Jiji tengok sini

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Cikgu Jiji tanya aku macam mana nak buat puding roti. Masa sekolah aku ada belajar buat. Senang. Tapi Ji ada oven tak kat rumah tu?

Aku dengan bangga bagi resepi yang aku ingat-ingat lupa ni. Haha sabar jela.

Bahan:
6 keping roti buang kulit tepi tu.
setengah tin susu cair.
telur sebiji
Gula perang 6 sudu besar
Kismis sekotak kecil tu

Cara:
Memula bancuh susu cair dengan telur.
Susun roti lapisan pertama.
Taburkan gula sesudu.
Taburkan kismis
Susun roti lapisan kedua.
Tabur bahan macam tadi jugak.
Akhir sekali baru tuang susu dan telur tadi.
Tabur kismis dan gula untuk penghabisan.
Oh ya air susu jangan banyak sangat. Melimpah pulak.
Cukup sampai lapisan akhir tu separa tenggelam.
Bakar dalam oven. 15 minit kot. Yang ni agak-agak je.
sumber: Mokcik gugel
Ginilah rupanya. Agak lembik ditengah tapi rangup diatas. Selamat mencuba ji. Ops semua sekali=)

3 comments:

Epal Hirata said...

huhu..mis ran buat sye lapaaaa
tp xdek roti ni..
gune biskut kering leh?hehehe

aliarosli said...

waaaaaa, nak buat sok
sok nak soh abah beli

sedap pulak
emmmmmmmmm

**::CIKNUURUL::** said...

waaa,rsipi kite lain,..so,nk try yg cmni la plk,main tbur2 gule ek,.hehe,.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers