CORETAN TERBARU NADH

Kreatifkah aku?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bila berbicara pasal kreatif pasti aku yang kebelakang sekali. Sebab ramai yang kaitkan kreatif dengan dunia seni. Seni suara, senia tari, seni lakonan, seni lukis, seni segala senilah. Tapi bila aku menceburkan diri dalam dunia blog.

Makin lama makin banyak tentang diri aku yang aku sendiri tak tahu. Apa dia? Ya, aku juga orang seni. Kenapa? Sebab aku berminat dalam penulisan kreatif yang berseni. Seni penulisan adakan? Aku ni main sedap je menaip. 

Tak kisahlah semua tu. Bila dah sedar minat aku ke arah itu, banyak seni yang nak aku tonjolkan yang tak dapat aku adaptasikan dalam lukisan, gerakan gemalai atau suara yang mengasyikkan. Yang aku ada ialah otak yang memberi idea dan jari yang mula menaip.

Karya macam aku dah berlambak kat pasaran. Dulu boleh kira penerbit yang menerbitkan novel. Sekarang berlambak-lambak. Setiap penulis ada identiti masing-masing. Itu impian satu ketika dulu. Tapi aku tahu batas pemikiran aku. Aku tahu keluar idea tapi aku tak tahu nak olah rasa dalam cerita.

Jadi aku lebih suka menghasilkan cerpen. Jangan tanya kenapa e novel aku tak gerak-gerak. Bukan mudah nak menepati citarasa orang. Juga bukan mudah nak main dengan emosi pembaca. Aku harap aku dah ada pembaca setia. Bukan hanya penulisan kreatif tapi penulisan harian. Sekian.

3 comments:

Sunah Mohammad said...

saya terus membaca blog anda dan menanti kisah paparazzi yang seterusnya..ahahah~

deeya said...

kamu memang seni la .. ada bakat menulis taw . terus diasah okey ..


pssstt ~ blog kamu cantek la sayang =)

fRaMe+LenSeS said...

nadh doakan kamu.. :D all the best tau.. :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers