CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 48

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Pagi ni aku lewat masak. Bukan apa. Ada sorang pakcik tu saja nak kasi panas entry. Terus dapat idea entry kedua. Terus ketiga. Pengsan. Siap ada blogger kat FB tegur. Rajin awak update. Berdebik kena kat muka. Mana tak nya asyik aku je ping.

Okey hari ni aku terajin pulak masak. Kesian orang kat rumah asyik makan lempeng, meggi. Aku pun gorenglah mihun. Semalam ade goreng. Guna mihun segera. Sedap pulak. Tu aku goreng lagi. Aku tak suka sangat mihun ni. Tapi layankan je.

Inilah mihun goreng tu. Rupa tak menawan sebab aku yang buat. Kalau PCM buat mantoplah. Rupa tak janjikan apa-apa. Makan, kenyang. Alhamdulillah=)

Resepinya? Mudah je.Korang mesti lagi terer kan? Mihun goreng bodoh bak kata ibu. Sebab tak ada udang ke ayam ke sebagai perencah.

Bahan:
Mihun setengah paket
2 sudu besar cili boh
2 sudu besar sos cili
3 sudu besar sos tomato
8 biji fish ball
Kicap kalau nak
Sayur mayur
Minyak
Bawang besar dan bawang putih

Cara:
Tumis bawang, masukkan cili boh.
Tumis lagi sampai naik minyak.
Masukkan sos dan fish ball
Masukkan sayur dan mihun yang telah direndam.
Gaul-gaul.
Masukkan air paip kalau mihun masih keras.
Masukkan kicap.
Garam tak perlu kalau dah masin. Agak-agaklah ye.
Goreng sampai sayur dan mihun masak.
Siap!

5 comments:

JIJI YU said...

hahaaa..mihun ke ni weyh

Sunah Mohammad said...

pagi tadi makan mihun gak.. sedap~ suke makan mihun!

mas saari said...

wah!! mabeles...
akak suka bihun goreng tomyam!

Solihin Zubir said...

sy suka mkn meehun kaler hitam.. haha..

littleworld said...

i like..baru je follow ur blog.nampak sedap meehun nie.nak buat meehun la esok.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers