CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 16

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Erk hari ni memang aku rajin masak. Dari pagi sampai petang ni. Pagi aku goreng mihun putih. Tengahari aku buat daging kicap yang sedapppp. Petang aku masak cucur sayur.Erk tak pernah dengar?

Nilah dia cucur sayur. Aku panggil cekodok je. Hehe

BAHAN
Bawang bombay setengah biji-potong dadu
Ikan bilis segenggam dikisar
Tepung gandum secawan setengah
Air setengah cawan. Ikut kepekatan. Kalau cair jangan letak banyak.
Garam kalau nak masin letaklah sikit. 
Sayurnya:  daun bawang daun sup, kobis, lobak merah.

Cara:
Campurkan semua. 
Gaulkan rata.
Kalau cair tambah tepung
Kalau pekat sangat letak sikit air.
Rupa kepekatan macam nilah!

Panaskan minyak dan goreng!
Minyak belum panas

Siap!
Nyummi!
Erk ada yang tanya. Bukan sorang. Ramai dah. Baru teringat nak buat entry. Ada letak soda bikabonat ke? Aku jawab tak. Sedap je. Taklah gebu sangat. Tapi sedap je makan. Orang dah puji kita terima jelah! Erk sepinggan kak long abiskan. Dia ni bela jin ke apa? Seram aku. Ada ustaz tak? Tolong ubatkan dia ni. Semua makanan dia tibai!!!
 Post by,
Miss Ran 

2 comments:

Sunah Mohammad said...

eh, macam cucur kunyit saya hari tu je...hahaha~

Miss Ran said...

erk sme ke nk terjah jap..meh bg link hahahaha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers