CORETAN TERBARU NADH

Sayembara cerpen sajak lagi

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Korang bosan ke dengan cerita aku ni? Aku nak jugak kongsikan bukti aku telah menyertai pertandingan ini. 
Sijil Penyertaan
Walaupun sijil je, tapi tetap berharga okey. Ibu ada cakap tadi.

"Sijil je ke? Saguhati pun tak dapat ke?" Aku gelak.
"Ibu mujurlah ada sijil. Lagipun mana layak nak menang. Kalau dah pensyarah BM pun dapat saguhati je," Ibu bising lagi.
"Alah, kalau hebat tak kisah dia siapa pun," Aku mengiyakan dalam hati.
"Dah tak hebatlah masalahnya bu," Aku menjawab. Aku memang mulut bising.
"Ipah, pergi masuk pertandingan macam ni lagi. Awak ada bakat tu," Aku dah malas layan. Jadi senyap je.
"Ibu ada baca karangan awak kat internet tu. Boleh tahan juga," Blushing!
"Ala yang ibu pergi baca buat apa? Malulah I," Ibu dan ayah gelak. Ayah dari tadi senyap pun menyelit.
"Dah tulis kenalah baca," Aku sengih-sengih.
"Orang lain boleh baca. Ibu tak boleh. Malulah,"
"Nak malu apanya? Ibu selalu baca karangan tu," Aku pengsan.

Aku kalau ada idea. Aku akan panjangkan cerita yang ada untuk jadikan novel. Memang ada niat. Makin ramai membaca. Aku ucap terima kasih bebanyak. Terharu ada jugak yang sudi baca karya aku yang memang tak seberapa nak banding dengan novelis lain. Nangis!

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers