CORETAN TERBARU NADH

Kenapa tak tutup aurat?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Agak-agak ada orang tanya kita kita nak jawab apa? Kita merujuk kepada aku, kaum aku, kaum sebaliknya. Semua ada aurat yang perlu dijaga. Tapi kalau kita tak jaga dan mengundang dosa kepada orang lain jadi apa pulak? Kita dosa satu hal, orang lain? Seret sama-sama masuk neraka?

Aku kalau ada yang tanya aku pasti aku tak ada jawapan. Sebab aku tak tahu kenapa aku masih belum mahu menurtup aurat sepenuhnya seperti yang ditetapkan syariat Islam. Agamaku. Agamamu. Kita sama-sama Islam. Tapi kenapa watak kita berbeza? Kenapa pakaian kita berlainan? Kenapa kena wujud baju muslimah sedangkan kita tahu kita memang kena pakai baju menutup aurat.

Aku tak nak salahkan mak bapak. Sebab diorang didik dari kecil lagi suruh bertudung. Pakai baju bawah punggung. Tak boleh pakai jeans. 

Aku tak nak salahkan cikgu yang tak tutup aurat, jadi murid ikut. Sebab aku pilih jalan ni. Aku yang pilih.

Aku tak nak salahkan takdir sebab Allah bagi kita jalan, terpulang kepada kita nak memilih yang mana satu jalan kita nak lalui.

Jadi aku pilih untuk salahkan diri sendiri yang keras hati nak berubah ke arah kebaikan. Yang malas nak buat pembaharuan. Yang tunggu nyawa dicabut baru nak bertaubat. Yang leka dengan nikmat dunia=(

Aku tanya koranglah kenapa korang tak tutup aurat? Buat lelaki dan perempuan yang rasa tak cukup menutup aurat lagi. Jom muhasabah diri.

Post by,
Miss Ran 

3 comments:

Hanieqha said...

pergh... kena tepat tang muka..
ahhaha

tapi kalu saya, saya diam je.. bagi senyuman penuh sinis kt org tu seolah2 macam bercakap "ingat ko tu bagus sangat"

hahahhaa....

aliarosli said...

salah sendiri
dah taw dose tak tutup gak

<-----termasuk sekali

em,insya-Allah dalam usehe

Sunah Mohammad said...

sama-sama muhasabah..kadang2 manusia ni kena jentik tinga tiap hari baru nak berubah...:)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers