CORETAN TERBARU NADH

Sedapnya coklat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Sejak azali aku memang suka makan coklat. Bebudak pun aku rasuah makan coklat. Tapi tak jalanlah. Kanak-kanaklah katakan. Naik lemak lepas makan. Geram grrr. Tapi apa kebaikan coklat? Aku main makan je. Ni nak share kat korang semua.

Coklat tu sebenarnya sejenis makanan yang berasal daripada buah koko yang telah dijalankan proses pengeringan. Coklat mengandungi tidak kurang daripada 5% lemak sayuran. Coklat yang digunakan sebagai salutan untuk membuat biskut, konfeksyeneri atau produk coklat yang lain mengandungi tidak kurang daripada 12% likur koko. Jangan tanya aku likur tu apa. Haha aku tak tahu. Kebaikan?


Ni kelebihannya membantu meningkatkan memori dan hafalan:
b)         Membantu menguatkan hafalan
c)         Membantu menajamkan mata dan minda
d)         Membantu memulihkan keletihan saraf
e)         Membantu menguatkan daya ingatan
f)          Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular
g)         Kurangkan risiko atherosclerosis serta mengurangkan kematian akibat penyakit jantung
h)        Meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan
i)          Melambatkan proses penuaan
Jadi jangan risau gemuk ke apa? Sihat apa makan coklat.
 Post by,
Miss Ran 

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers