CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 34

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hai harap korang tak bosan dengan entry masakan aku. Haha aku nak post pasal nasi lemak. Kesian nasi lemak aku tunggu turn. Haha lepas ni ada dua lagi resepi. Bila nak update? Haha layan dulu oke.
klik untuk tumbesaran yang hebat
Okey nilah hasil air tangan aku. Lama dah tak masak. Last masak nasi lemak 2 tahun sedah kot. Tu pun dengan adik. Main masak-masak amat seronok. Tengok resepi aku ni. Kalau salah janganlah marah.

Bahan sambal:
Cili boh
Bawang putih
Bawang besar
Segenggam Ikan bilis digoreng sekejap
Belacan
Garam 
Gula
Air asam jawa
Minyak.

Cara:
Tumis bawang, cili boh, belacan.
Dah naik minyak, masukkan gula, garam.
Masukkan air asam jawa.
Biar naik minyak lagi baru masukkan ikan bilis.

Bahan Nasi Lemak:
Beras 1 setengah pot
Santan suku biji
Air
Halia 3 hiris
Garam secubit
Bawang besar setengah

Cara:
Basuh beras.
Masukkan semua bahan.
Air mengikut masak nasi macam biasa.  Kurangkan kalau perlu. Takut jadi nasi kepal pulak.

Yang lain senang je kan. Telur dadar campak-campak siap. Telur rebus lagi senang. Kacang dan ikan bilis tu goreng api sederhana. Selamat mencuba=)

4 comments:

kindergartenlibrary said...

nasib baru lepas makan ~

~..Lesung Batu..~ said...

weeeeeeeeeeeewitttttt~ sedapnye..

aliarosli said...

emmmmmmmmmmm, jap kire jap

waaaa, lame gak tak makan

Sunah Sakura said...

lapar pulak...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers