CORETAN TERBARU NADH

Tugas perempuan bukan hanya di rumah

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku teringat status blogger kat FB. Cakap perempuan duduk rumah, jaga anak, masak lebih baik dari bekerjaya.

Aku kurang setuju. Sebab sekarang lelaki tak boleh percaya sangat.Kalau duduk je rumah memang tak tahu apa jadi kat suami kat luar sana.

Aku bukan nak kondem lelaki. Tapi ni hakikat. Duduk rumah muka tepung gomak. Badan peluh sebab uruskan rumah. Si lelaki tak membantu pun. Lepas tu mata mula cari lain.

Ini hakikat kawan-kawan. Takkan nak harapkan isteri semata-mata. Harta sama cari tapi jangan abaikan tanggungjawab dahlah. Ini isteri bagi anak. Buat itu ini. Lelaki cari lain. Nak salahkan isteri tak pandai jaga lelaki? 

Masa kahwin baru sempat lagi buat anak. Bila anak lahir tak jenguk pulak. Konon sibuk kerja. Si isteri yang taat ni tak kerja. Duduk rumah je. Tapi bila suami buat hal mana tempat bergantung? Kerja tak ada.

Taraf pendidikan tak tinggi. Apa yang isteri tu nak buat? Lelaki tak guna. Bini pertama tak mampu jaga nak kahwin lain. Sekarang macam mana? Takkan nak cerai? Anak ramai nak campak mana?

Kalau ada kerja atleast kesenangan di masa akan datang. Kalau tak ada tempat berlindung ibu ayah jugak dicari. Kalau ada duit bolehlah besarkan anak. Aku pantang tengok waniya dibuli.

Lelaki gatal. Nak kahwin tapi tak mampu. Syarat poligami kena mampu. Dah jangan berangan nak kahwin lain. Kalau tak cinta isteri tu macam mana anak dah berderet? Bengang!

Kesimpulan, aku sokong wanita bekerjaya. Cuma jangan abaikan tanggungjawab. Macam kerja pejabat. Tengahari boleh balik masak. Jaga rumah tangga, jaga suami, anak dan mengecap kejayaan untuk sendiri=)

3 comments:

u.m.i.e said...

yup sokong :)

JIJI YU said...

aku selaku lelaki yang dambakan pompuan..aku sokong

sergeant keroro said...

setuju!!

p/s : bini kena layan leklok, laki pon sama :P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers