CORETAN TERBARU NADH

Domain+Hosting

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Apakah? Aku tak reti terang. Banyak dah aku baca kat blog orang. Suruh tukar domain. Terang apa itu domain. Entah. Bila aku rasa macam nak buat aku rasa macam serba salah.

Ada kata tak payah. Buat apa? Membazir. Sama je kalau pakai blogspot. Orang popular pakai Blogspot je. Tapi ada yang kata baik tukar. Atleast semangat berblogging akan naik. Harta dalam blog akan terjaga. Mahu tak nangis kalau blog kesayangan hilang tetiba. Korang tak kisah aku tak ada tak apa. Aku kisah blog aku tak ada.

Jadi aku confius. Dulu aku ingat orang yang seribu follower ke atas baru tukar domain. Nampak gah je kan. Tapi...Aku tak tahu. Dahla berbayar. Erk bukan berkira cuma takut aku tak terjaga blog. Mana tahu mood blogging ni bermusim. Adeh pengsan. Ada juga yang popular tak tukar domain. Masih gembira. Tak ada pulak kes terdelete blog.

Apakah? Domain itu aku. Aku itu hosting. Aku tak nak hilang blog tapi aku rasa awal sangat nak buat domain. Orang yang baca pun datang dan pergi je. Harap tayang muka sekali dua. Lepas itu hilang. Aku tahu. Saja buat-buat tak nampak.
Post by,
Miss Ran 

2 comments:

Sunah Sakura said...

hehehe..takpe, buat bila betul2 nak buat...:) saya dulu pun buat masa follower tak ramai...tapi masa tu sebab nak paksa diri untuk komited kat dunia ni..:)

Mat Gebu said...

Pakcik mat nak jugaaaakkk lahhhhhhhh...patut tak?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers