CORETAN TERBARU NADH

Manusia memang suka ikut mood

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kenapa? Korang pernah terfikir tak? Bila dia ada mood nk buat kerja dia buat. Bila tak dia biarkan kerja tu. Pernah korang rasa macam tu? Tipu tak pernah. Mood semua orang ada. Sama ada dia terlalu mengikut atau tak je.

Contoh, hari ni mood belanja orang. Jadi dia akan belanja sesiapa sahaja yang tak dikenali. Contohlah. Esoknya kedekut nak mati. Macam mana tu? Pernah tak situasi begini terjadi? Kalau nak cop dia kedekut tak boleh sebab dia pernah belanja. Bukan tak.

Contoh lain, hari ni dia suka menolong. Kawan tak minta tolong pun tangan laju nak tolong. Tapi satu hari dia sangat tak mahu tolong. Walhal kawan dalam kesusahan. Mood berubah. Aku selalu ikut mood. Mood kadang tak elok kita ikutkan sangat.

Depends on situation. Kalau betul kawan perlukan pertolongan, kenapa tak kita tolong? Bila dia tanya maknanya ada benda yang dia nak minta tolong. Bukan suka-suka dia tanya. Peka dengan orang. Jangan asyik dengan mood je. Orang sekeliling ada mood juga. Macam aku. Sorry aku punya entry pasal mood tu. Emosi terlebih=P
 Post by,
Miss Ran 

2 comments:

Mutiara Bernilai said...

beselah..sedangkan iman pun slalu trun naik dear..

:)

Cik Pulau said...

biasa la tu..
mood tu memang byk penagruhi kehidupan seharian..^^,

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers