CORETAN TERBARU NADH

Tak boleh terima

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku sedang makan kebab sambil rasa bersalah meninggalkan sekolah belum masanya. Haha awal keluar. Murid nak solat dulu. Jam 5.30. Kehadiran kami seperti tak diendah. Jadi kami melarikan diri. Macam orang bodoh.

Tapi tak apalah. Pengalaman mengajar. Diorang tak nak layan tak apa. Kami pun bukan menyombong. Tapi kalau dah jadi tunggul. Macam tak wujud. Apa korang rasa? Kalau asyik menyendiri kata sombong.

Kadang rasa kita dah cuba sehabis baik tapi tetap ada yang kurang. Jangan cepat berpuas hati dengan diri sendiri. Kami pun tak nak salahkan mereka. Biarlah. Mereka ada puak mereka. Walaupun tempat kami bukan di bilik guru.

Kami akan menyelit dengan muka tak malu. Tapi aku tak risau sangat dengan cikgu-cikgu. Risau dengan murid. Bising bukan main. Cikgu langsung tak hormat. Muka ketat je hari ni. Dengan murid tak boleh bagi muka. Nanti kena pijak.

Cikgu rendah sama dengan murid? Pengsan. Tak hot macam vogue tapi hot dengan karenah manusia yang pelbagai. Sabar wahai hati.

5 comments:

Fasihah Supian said...

sabarlah efa, mujahadah itu pahit, syurga itu indah :)

Anonymous said...

sabar..insyaAllah Allah tak menguji jika kita tak mampu..hehe

Unknown said...

haha..normal le tu..tapi aku alhamdulillah ok je

K said...

belajar dengan ostad jiji XD

Cik Pulau said...

kalau prkatikal ni memang akan ada masalah dengan cikgu..
tp sb kita ni baru, kena la mengalah..

nasib baek masa praktikal dulu cikgu2 ok.. cuma students je tak.. haha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers