CORETAN TERBARU NADH

Kini Lagu Soley Soley dikatakan haram

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aish macam-macam hal. Aku terbaca kat blog tu, dia kata ada notes yang tersebar kat FB kononnya lagu soley soley tu haram sebab mengatakan sembah tuhan matahari. Aku sangat tak bersetuju. Tapi lainlah kalau ada bukti yang telah disahkan mengikut Quran dan Hadis.

Serius rasa menjadi-jadi pula isu macam ni. Iluminasi. Simbol pelik, Maher Zain dikatakan ahli freemason. Semua membuatkan aku tertanya-tanya. Ada bukti? Tapi pasal poco-poco tu dah keluar fatwa. Jadi kita nak persoalkan apa yang termaktub? 

Aku risau perkara aneh ni menjadi-jadi. Asyik naik isu. Kenapa? Dengki ke ramai orang minat hantu kak limah balik rumah tu? Serius pelik. Asal ada kemusykilan terus cop sebagai tak elok. Jangalah paranoid sangat. Kalau melalaikan kita tinggalkan. Begitu juga isu tudung. Kalau dah tahu tudung tak menutup aurat anda sepenuhnya janganlah pakai. Er itu macam aku. Aku cakap kat diri juga. Tahu aku tak perfect. Takut dicop hipokrit!

Aku mengaku aurat tak terjaga sempurna lagi. Aku sedang ke arah itu. Wahai lelaki fahamilah bukan mudah menjadi wanita!

 Post by,
Miss Ran 

11 comments:

hans said...

adesss....
lagu Soley Soley pun dah jadi isu ker?
adoiyai
tak faham betul aku

P/S : Kepada Blogger - Blogger Sekalian...Saya Nak Minta Tolong Jawab Online Survey Nih... (^_^)Y

aliarosli said...

emmmmmmmmmmmmm,macam-macam

eyida said...

huuhu..mcm2 isu skrg kn...
sy pun sedang ke arah utk menjaga aurat dgn lbh sempurna..

eddy said...

ooooo...tp lagu tue mempunyai meaning laen kan?? sb bukannya berbahasa english or malay..

Cik Pulau said...

hah??? pulak dah..
pelik betol kan.. hohoho...

Farhana Jafri said...

hmm mcm2... xtau lax sal maher zain tu freemason... slagi xd bukti mlas nk ckp lbih... kang xpsal dpt dosa..

jemput singgah ANASAURUS :)

Mysara Ab Rahman said...

mcm2..
ada je yg xkne...

Unknown said...

derang nie..semua benda nak dijadikan isu..

Tasha said...

sikit2 semua nak haram..... bosan la hidup kalau tgk tv xleh, nari tak boleh, nyanyi pun tak boleh..... semua tak boleh.... silap2 nnt kerja pun tak boleh. ntah pape jek

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

ade gak terbace notes tu kat FB.. kire argument dy x cukup kuat sbb ksimpulan tu dy sndiri yg buat... islam ini mmg mudah...tapi islam galakkan kita agar bersederhana....jgn terlalu anggap remeh n jgn terlalu xtream..

Anonymous said...

ye ker?? sy un tak pernah dgr lagu soley-soley tu..sape nyanyi?? dlm cter ape??

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers