CORETAN TERBARU NADH

Seronok ada skandal

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Korang pernah ada skandal? Oh jangan tanya aku. Malu nak jawab. Wakaka dulu pernah ada sorang. Er dia kawan baik aku sebenarnya. Tak tahu kenapa mamat tu lebih sudu dari kuah. Tetiba je jadi skandal. Sekarang semua dah berlalu. Tak nak buat benda tu semua. Rasa matang tetiba.

Cukuplah zaman muda dulu. Menyesal? Agaklah. Kalau teringat balik rasa sayang sebab persahabatan terputus sebab skandal. Skandal ni sebenarnya lebih kepada hubungan mesra lebih dari kawan biasa. Biasanya skandal wujud bila kita ada ehem-ehem. Tapi dalam masa yang sama skandal pun ada.

Kira pasang dua ke? Lebih kuranglah. Orang sekarang panggil spare part. Ramai je orang buat macam tu. Selalu sangat. Alasan cinta jarak jauh. Jadi bosan bila yang ada tak beri perhatian? Macam tu kot. Kalau kes aku dulu sebab suka-suka. Semua nak cuba. Wakaka. Teruk betul.

Tapi bila fikir-fikir balik, skandal ni langsung tak mendatangkan kebaikan. Sebab? Sebabnya hilang kawan, hilang pakwe, hilang malu, hilang adab, hilang masa berharga untuk setiap remaja. Mana taknya membazir masa je layan skandal ni. 

Kalau rasa iman tak cukup kuat tak payah nak skandal bagai ni. Suka? Taaruf dan nikah terus. Tak payah nak bermesej sepanjang masa buat orang lain rasa annoying. Tak payah nak cemburu-cemburu bak kata jiran aku si Nadh. Tak payah nak sakit hati. Merajuk minta dipujuk. Kredit pun save. Hadiah pun tak payah beli.

Semua ni hanyalah mainan perasaan. Kalau korang tak cukup setia dengan seseorang macam mana nak dapat suami yang setia kelak? What you give you get back. Jadi silalah setia pada yang satu. Jangan mengejar sesuatu yang tak pasti kejarlah yang Maha mengasihi=)
ps: Cintailah aku apa adanya. Tetiba*

15 comments:

AesyaZealous said...

xpernah ade skandal..wakaka

fRaMe+LenSeS said...

Nk stuju. (pnah jgk tp ms da xd sesapa la) weeee~~

Asyieq-iN Rkey said...

penah ade skandal..tetibe terjadik tunang..tapi sayang..............jdoh tak panjang..hehehhe

Encik Luncai said...

pasang skandal mengabiskan boreh je..

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

zaman berscandal sudah berakhir... sekarang mmikirkn hubungan serius utk masa depan.. hehe.. =p suka tajuk ni

shazmir said...

skendel r baru best..!!
xyz4mir.blogspot.com

cik_nini said...

nini setuju akak.

scandal ni banyak pembaziran. ahaks.

Suhaili Sarif said...

benci skandal sandle ni...

mas saari said...

akak skandal ngan laki akak je! hehehehehee...

aimie amalina said...

huhuhuhu
sukeee tajuk ni!
patot kene suh membe bace nih
deme banyak skandal!
hahhaa
=p



p/s: cintailah aku adanya ye..weeee~

H.J said...

ada skandal semuanya rugi..hak3

sergeant keroro said...

skandal sokmo

p/s : skandal anak murid satu jek, baik kan XD

AlongUsop said...

hahahahaha.. cntan cintun lagi..

:)

~..Lesung Batu..~ said...

wah3~~ cintailah aku ape adanya..*tetiba* =p iffah jiwangg!

cik pulau said...

err.. ada skandal ke tak ek???
tertanya-tanya.
haahhaha..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers