CORETAN TERBARU NADH

Walau raga kita terpisah jauh

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berfikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rinduku pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku


Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
berkat ketulusan a a ai aishiteru
Lagu ni buat aku tertarik. Sebab lirik dia. Ni lagu selepas lagu Kisah hati Alyah. Lagu ni macam ada sesuatu. Sesuatu yang mengganggu hidup aku. Mesti korang nak kata aku jiwang. Haha tapi member aku kata aku mungkin teringatkan yang dulu. Senyum.

Tak kot. Cuma lagu ni banyak makna untuk kita sama-sama renungkan. Walaupun korang bercinta jarak jauh, tak semestinya cinta takkan kekal. Semuanya bergantung kepada prinsip percaya dan setia. Kalau kau setia, dia percaya. Insyaallah hingga akhir hayat jodoh korang.

أحبك, Mahal kita, 我爱你, मैं तुम्हें प्यार करता हूँ, Je t'aime, 私はあなたを愛して, 난 널 사랑해, te quiero, ผมรักคุณ. Walau apapun bahasa yang kita guna tetap maksudnya sama. Jadi bercintalah dengan berhemah dan jauhi maksiat. Sayangi mereka yang menyayangi anda. Selamat berpuasa dan beribadah=)

12 comments:

aimie amalina said...

weeeee
bercinta jarak jauhh
emmmmm3

Sunah Sakura said...

lagu ni kan kesukaan kak ila..masa kat umah i ari tu... hehehehehehhe

yad'z said...

aishteru ^^

ercy said...

salam....

CINTA memang sukar kita nak tafsirkan..
CINTA membuat seseorang itu bagaikan dibuai....
CINTA membuatkan kita sukar dibayangkan..
CINTA membuat kita bahagia dan disayangi...
TETAPI CINTA juga boleh mebinasakan....
oleh itu, JUJUR dan SETIA penting dalam sesebuah hubungan...

fRaMe+LenSeS said...

ehem3... lalalalalala~~

sergeant keroro said...

jujur dan setia itu memang penting, tapi takde guna kalau tak ada kepercayaan :)

sleeping_maniac90 said...

mnt gak lgu nih..
slalu dgr hri2..
lirik lgu nih mmg best hehehe

~..Lesung Batu..~ said...

iffah jiwangggggggggg

sifu im said...

lagu ape tu??ak x pnah dgr pon..
btw..ko bukan setakat jiwa raga..tapi jiwa bangkul..haha

JIJI YU said...

miss rann jiwang

Suhaili Sarif said...

mmg jatuh cinta dgn lagu ni :)

cik pulau said...

aishiteru..
suka lagu ni sebab..
sebab...

adalah~~

hahaha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers