CORETAN TERBARU NADH

Jangan diduga

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku tertarik dengan komen-komen diorang pasal entry pagi tadi. Tu entry autopublish. Pukul 1 lebih menaip tu. Tapi itulah jangan diduga hatinya.

Hati lelaki. Aku suka cerita pasal hati perempuan je kan. Lelaki. Terkenal dengan egonya. Tak boleh tunduk pada perempuan. Malu dikatakan dayus. Tapi dayus dalam Islam membawa maksud lain.

Tapi tulah jangan diduga hati lelaki. Aku selalu menduga hati lelaki yang aku kenal. Yang penting diorang rasa ego tercabar bila kita menduganya. Serius jangan bermain dengan api.

Hati diorang panas bila kita asyik mencabar diorang. Jangan cuba. Serius nanti korang yang kena balik. Biasalah orang ego tinggi memang macam tu. Pantang kena cabar. Jadi kalau nak bergurau berpada-padalah. Nak uji ke apa jangan lebih-lebih.

Sebab tu banyak kes bunuh, simbah asidlah, macam-macam lagi. Sebab hati mereka dah terlalu diduga. Jangan pakai seksi kang mengundang seksa. Korang duga iman dia tau? Kesian mereka yang bergelar lelaki. 

Ingat pesan aku jangan diduga hati, iman, nafsu lelaki. Apapun selamat berpuasa.=)

7 comments:

sifu im said...

betul tu..klu kail panjang sejengkal lautan dalam jgn di duga..


org cakap, lelaki ego,adalah seorang lelaki yg cool dan penyayang





mcm aku hahaha

sergeant keroro said...

jangan duga anak murid, keh3

Suhaili Sarif said...

hati pempuan boleh diduga x?hehe

fRaMe+LenSeS said...

menakutkan la laki ni...

KuNanGKuNanG said...

ego pmpuan org lelaki xkira ke?

aimie amalina said...

camat berpoce!hehehehe

Usahawan Muda said...

jemput ke blog usahawan muda. http://biznesshoppe.blogspot.com/

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers