CORETAN TERBARU NADH

Cinta membuat aku tertanya apakah itu cinta yang sebenar

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Cinta apa yang kamu faham tentangnya? Adakah kamu pernah mengalaminya. Jika begitu apa yang dimaksudkan dengan cinta? Kenapa setiap kali cinta tiba hatiku berantakan? Kenapa setiap kali aku buka hikayat baru wujudnya cinta? Kenapa cinta bisa membuaikan rasa yang sedang dihantui cinta? Apakah erti cinta? Kenapa berjuta kali jatuh cinta tapi aku masih belum bisa menerangkan apa itu cinta.

Bila berbahas tentang cinta ramai tertanya. Kenapa perlu ada cinta? Kenapa cinta itu kejam? Kenapa cinta bisa membutakan? Kenapa kita tak boleh hidup tanpa cinta. Ya cinta sangat besar maknanya. Sungguh tak terhitung betapa besarnya erti kalimah pujangga. Kerana sebelum kita lahir cinta sememangnya sudah wujud. Bahkan semasa zaman Adam dan Hawa telah Allah kurniakan rasa cinta di lubuk hati mereka.

Ya Allah indahnya cinta. Ya Allah seronoknya pabila di alam percintaan. Tapi lupakah kita yang cinta kepadaNya? Cinta kepada RasulNya. Cinta kepada ibu ayah kita. Kenapa semua pabila berkata tentang cinta akan lahirnya perkataan seperti pasangan bercinta. Adakah cinta hanya wujud dalam hati pasangan.

Jadi yang belum berpasangan tak ada rasa cinta? Tak layak untuk bercinta. Jelas tidak. Cinta itu membahagiakan. Cinta membuatkan kita terigau tentangnya. Siang malam kita seru namanya. Setiap detik teringat tentang cinta kita. Banyak kisah cinta tapi ingatkan kita tentang Dia. Dia yang menciptakan rasa cinta itu? Cintailah Dia. Kerana Dia sangat mencintai kalian.

3 comments:

cik pulau said...

cintai diri sebelum mencintai orang lain, dan cintai Allah sebelum mencintai diri sendiri..^^,

sergeant keroro said...

cintai lah Dia yang sentiasa mencintai :)

p/s : curi masa jap, haha XD

suhaili sarif said...

masyaALLAH..thanx ya dik :)

insyaALLAH, selangkah kita kpd Allah
seribu langkah Allah dekat dengan kita..wallhuallam

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers