CORETAN TERBARU NADH

Jangan bagi muka

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ni entry kedua untuk hari selasa. Buat RPH dua masa PJ. Tapi setahun nak habiskan. Fikir aktiviti lagi. Bebudak kelas last. Hurm degil, kurang pandai tapi suka main bola!

Doakan aku berjaya menjadi garang=P Aku dah tepuk belakang murid semalam. Loyar buruk pulak dia. Budak jangan bagi muka nanti naik minyak. Aku dah ada pengalaman bab ni. Tu makin garang ni=P

Kadang aku simpati. Tapi geram pun ada. Macam-macam ragamnya. Dulu bebudak kat sekolah lama tak degil macam ni. Masih terkawal sebab cikgunya garang. Kat sekolah ni cikgu lembut. Marah pun tak terkesan kat hati budak.

Memang tanggungjawab kami pulak. Nak disiplinkan bebudak. Suka main, suka tidur, suka gosip, suka loyar buruk, suka berangan, suka fikirkan masalah negara. Muka kerut memanjang. Tahulah bapak wartawan. 

Tapi aku masih terpikat dengan kecomelan dan muka yang inesen budak pra ni. Adam Hafiz namanya. 5tahun baru. Suara dia Ya Allah comel. Kalah upin ipin. Sejuk hati tengok dia. Walaupun 5 tahun baru tapi nak jugak datang belajar.

SEMANGAT ni yang aku nak ni. Harap aku pun semangat nak habiskan belajar. Kemudian mengajar=P Entry ini ditaip sebelum tidur semalam. 3 Pagi kot!

9 comments:

fRaMe+LenSeS said...

hihihi.. suka gak budak2 comei.. hehe

zieyzain said...

Love kidss too,..once we love them, they will love us a thousand tyms back,..=)

ASaDa RyutaRo said...

semoga terus tabah mendidik anak bangsa. semoga nanti mereka jadi orang yang berjasa kepada agama, bangsa dan negara.. :)

WuMing said...

Betul tu Cikgu.. Jangan bagi sangat dengan budak-budak ni...Pernah cita-cita nak jadi cikgu... Tapi hajat tak kesampaian...hu..hu..hu..

H.J said...

cuba try rekod suara budak nama adam tu..haha..nk dgr kiut benor ke tak..haha

JIJI YU said...

aik aku ok je bagi muke kat bebudak..sebab muke akuhensem kot..

cik pulau said...

tanya dia..
ada abang tak??? hahaha

efa nur said...

jangan bagi muka..sila bagi gula gula pelangi ye..budak2 pasti suka..kehkehkeh :D

Sunah Sakura said...

eh, nape baru publish hari ni?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers