CORETAN TERBARU NADH

Pengaruh media sungguh

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ni aku lemah ni. Bila dah praktikum automatik penulisan aku lebih kepada bebudak. Pasal sekolah dan kerja yang menimbun.

Tapi aku nak berkongsi rasa kesal aku dengan pengaruh yang makin meresap kat jiwa bebudak. Cuba suruh mengaji? Tak tahu agaknya. Aku pun bosan masa mengajar tadi. Sebab semua dah pandai. Aku pun ajak main kotak beracun.

Aku tukar jadi bola. Patut guna musik tapi aku tiup wisel je. Senang cerita. Yang jadi masalahnya diorang ni nak suruh kawan diorang yang pegang bola tu menyanyi atau menari. Bukan main seronok lagi. Siap tolong nyanyikan untuk kawan sebab malu.

Aku nak pengsan bila diorang nak nyanyi lagu Cikgu Ayu! Gilalah bebudak zaman sekarang. Ada nyanyi enjit-enjit semut. Ada yang nyanyi Cari Jodoh. Yang tak tahan nak bershuffle. Mujur aku tahu sikit-sikit. Kalau tak mati kutu tengok bebudak terlebih excited. 

Tu aku kata kadang kena ubah style. Kalau garang memanjang diorang bosan. Tapi kalau music macam tu jadi pilihan? Aku tak kata nak galakkan. Tapi aku pun suka memberontak kalau belajar je. Bosan jugak kan. Sekali sekala menyanyi. Jangan selalu =P

5 comments:

aamalinaazman said...

hee..i loikee
saye maw jadi anak murid miss ran
menyanyi smbil belajo !

Unknown said...

hehe enjit enjit semut~

anda dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

Sunah Sakura said...

adehhh...ade pulak nyanyi enjit2 semut...kang kak limah mintak royalti kang... hahahaha~

Diana @ BKKC said...

miss ran dah cam kat tadika lah pulak..hehe...lagu..twinkle2 little star ade x?

Unknown said...

biase le tu..aku salu wat konsert dalam kelas...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers