CORETAN TERBARU NADH

Perlukah bloglist?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku tertanya-tanya perlukah? Eh perlu. Dah jawab dulu. Kenapa perlu? Korang tak tahu? Meh aku senaraikan kenapa bloglist ni perlu dan penting.

1. Senang jejak.
Kalau blogger ada problem. Tak dapat jejak kawan-kawan yang dah di follow. Kita just tengok kat bloglist kita. Senang nak jejak balik. Kan senang tu?

2. Promosi.
Promosi sangat penting dalam berblog. Korang ingat kalau tak promot blog korang akan popular di kalangan pembaca ke? Tak. Jadi bloglist kira macam iklan di blog orang. Pembaca di blog sana akan melihat bloglist untuk blogwalking. Dengan itu, blog anda akan menerima seorang pembaca baru. Kalau dia minat dia akan jadi pembaca setia.

3. Penghargaan.
Manusia memerlukan penghargaan. Ikut teori Maslow pun ada tertulis penghargaan. Jadi bila blog anda tersenarai kat bloglist orang lain tanpa disuruh kita akan rasa puas. Maknanya dia membaca dan mengikuti blog kita. Kalau tak pun orang lain akan baca. Seronok.

Ps: Hari ni baru perasan ada dua pengkomen letak blog aku kat bloglist dia. Terharu ni. Tak perasan pun ada. Terima kasih bagi yang letak. Ada sesiapa yang letak blog aku kat bloglist dia?

10 comments:

Anonymous said...

betol tuu !
sy stju 101%.. ^^,

Unknown said...

haha..engko kan pejuang bloglist..ehehe

aamalinaazman said...

kiki~ uhuk3..terbatok2 disini =)

ukam2 miss ran ^___^

Ujang9897 said...

betul2 =)

Rawkzell said...

:)

K said...

hehe, betul.

p/s : sape la yang letak tu, haha XD

Sunah Sakura said...

betul...bila dia letak tanpa kita minta, itu memang mengterharukan...ops, salah perkataan eh?

Unknown said...

xletak pun blog iffah kt blog list shining as tqa san..ahakz...ahhahaa

ejehehehe

Shiema Sufian said...

agree :)

Cik Pulau said...

betolllllllllll

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers